Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas klaagt Forever 21 aan voor gebruik drie strepen

Adidas klaagt Forever 21 aan voor ‘identieke imitaties en/of imitaties met verwarrende gelijkenis’ van het drie-strepen handelsmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adidas Amerika heeft een rechtszaak aangespannen in Amerika tegen Forever 21 en het New Yorkse kledingmerk Central Mills. Het sportmerk beweert dat de bedrijven kleding verkopen met het drie-strepen handelsmerk.

related partner content for mobile comes here

Beschuldiging
Adidas beschuldigt de bedrijven van namaak, schending van een handelsmerk, oneerlijke concurrentie en misleidende handelspraktijken.

1952
Het sportmerk zegt dat het ‘talloze onweerlegbare federale merkregistraties&; bezit voor de drie-strepen, en heeft &;miljoenen dollars geïnvesteerd in het opbouwen van het merk in verband met het handelsmerk.’ Adidas zegt de drie strepen al sinds 1952  te gebruiken voor schoenen en sinds 1967 voor kleding.

Eerdere rechtszaken
Dit is niet de eerste keer dat Adidas naar de rechter stapt om zijn drie strepen te verdedigen. In april begon het nog een rechtszaak tegen

Bron: Designweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in