Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanbod mobiel op de exchanges in juni verviervoudigd

Een toename van maar liefst 10 miljard impressies ten opzichte van afgelopen jaar in dezelfde maand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de maandelijkse MediaScience Exchange Barometer. In juni was het aanbod impressies via de exchange in totaal 28,2 miljard.

De toename van 10 miljard komt vooral door de stijging van mobiel en tablet. Het aandeel op desktop is met 10 procent gedaald naar een aandeel van 74 procent. Op mobiel is het aandeel met de meer dan de helft toegenomen naar 15 procent. Tablet laat een stijging zien tot een aandeel van 10 procent binnen het totaal.

Flinke toename in vraag 
In juni was er veel vraag op de exchanges. Hoewel desktop redelijk stabiel is gebleven, ziet MediaScience we toch een enorme prijsstijging ten opzichte van vorig jaar. De prijzen zijn zelfs met bijna 300 procent gestegen. Ook op mobiel en tablet is de vraag in vergelijking met afgelopen jaar toegenomen en daardoor is het tarief gestegen. Alleen is dit bij deze devices veel beperkter. 

Ontwikkeling ten opzichte van afgelopen maand 
Het aandeel blijft in vergelijking met redelijk stabiel de verschillende devices. Het aanbod op desktop en mobiel is iets afgenomen en tablet iets gestegen. De vraag ligt wel hoger, waardoor de tarieven enigszins zijn gestegen. Alleen het tarief op tablet blijft stabiel. In vakantiemaanden juli en augustus zal het aanbod op mobiel dalen en in mindere mate op tablet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in