Overslaan en naar de inhoud gaan

7 miljoen unieke Nutella-potten met behulp van design-algoritme

Geen één pot hetzelfde, Italianen sprintten naar de winkel om hun onvergelijkelijke Nutella in huis te halen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Middels het gebruik van een speciaal algoritme, kreeg Nutella het voor elkaar om 7 miljoen unieke etiketten uit te printen en op die manier evenzoveel unieke potten Nutella in de winkel te zetten. De verpakkingsstunt vond plaats in Italië, het thuisland van het hazelnootpastamerk (onder de paraplu van Ferrero). De limited edition was binnen een maand uitverkocht.

related partner content for mobile comes here

Nutella was overigens niet de eerste met dit idee. In 2014 deed Coca-Cola bijvoorbeeld hetzelfde, maar dan voor 'slechts' 2 miljoen flesjes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in