Overslaan en naar de inhoud gaan

'Zij' van inkoop

Inkoop en Marketing willen best samenwerken. Maar vaak blijft het bij mooie voornemens. Jammer, want die samenwerking kan veel opleveren.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek blijkt dat er weinig terechtkomt van de meeste samenwerkingsverbanden tussen Inkoop en Marketing. En áls er al samengewerkt wordt, is het niet van harte.

related partner content for mobile comes here

Met name de marketeers zijn niet happig op een te grote inbreng van hun collega’s bij Inkoop. Terwijl de voordelen van een bondgenootschap niet misselijk zijn: het kan veel geld besparen, nieuwe doelgroepen aanboren en marktaandeel vergroten. Ook de klantenbinding en de relaties met de leveranciers gaan erop vooruit. Hoogste tijd dus om de bezwaren opzij te zetten. Een paar adviezen om de samenwerking op de juiste manier te implementeren:

  • Formuleer eerst doel en visie (en communiceer die!).
  • Zorg ervoor dat alle betrokkenen ruim voldoende vakinhoudelijke en sociale competenties hebben.
  • Structureer en standaardiseer de samenwerking.
  • Evalueer de samenwerking aan het eind van het implementatieproces.
  • Blijf de resultaten meten aan de hand van vergelijkingen tussen de feitelijke en de gewenste situatie.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in