Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee Nederlandse merken in internationale merken Top 100

Millward Brown publiceert vandaag de jaarlijkse BRANDZ Global Top 100 of Powerful Brands (pdf).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millward Brown publiceert vandaag de jaarlijkse (pdf).

related partner content for mobile comes here

Hierin zijn dit jaar twee Nederlandse merken vertegenwoordigd, één meer dan vorig jaar.

Het betreft twee financiële dienstverleners: ING (53e plaats) en ABN AMRO (nieuw en meteen voor het laatst (?) in de lijst op positie 95).

Google voert de lijst aan en onttroont daarmee Microsoft dat vorig jaar de eerste positie bekleedde (thans nummer 3). General Electric neemt de tweede plaats in.

De Global Top 100 wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek).

De top 10:

1. Google $ 66,4 mrd
2. General Electric $ 61,9 mrd
3. Microsoft $ 55,0 mrd
4. Coca-Cola $ 44,1 mrd
5. China Mobile $ 41,2 mrd
6. Marlboro $ 39,2 mrd
7. Wal-Mart $ 36,9 mrd
8. Citi $ 33,7 mrd
9. IBM $ 33,6 mrd
10. Toyota $ 33,4 mrd

De Nederlandse merken:
53. ING $ 11,5 mrd
95 ABN AMRO $ 5,6 mrd

Saillant punt, in de kantlijn van het nieuws van vandaag: de merkwaarde van ABN AMRO wijkt nauwelijks af van die van Barclays ($ 6,6 mrd).

Het is de tweede keer dat onderzoeksbureau Millward Brown de BRANDZ Top100 samenstelt. Blijft wel vreemd om merken als Heineken en Philips niet terug te vinden in de lijst.

De ranglijst wil de enige zijn waarin financiële gegevens van bedrijven gecombineerd worden met onderzoeksgegevens. Voor dit laatste maakt Millward Brown gebruik van de BRANDZ database, waarvoor elk jaar wereldwijd meer dan één miljoen consumenten worden geïnterviewd over zo'n 39.000 merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in