
Aldus jaarlijks onderzoek van het Amerikaanse burrau van Hornstein Associates.
Slechts de helft van de onderzochte bedrijven vindt het momenteel nodig om mail te beantwoorden. Vijf jaar geleden lag dat percentage nog op 68 procent.
Vacatures
Communicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQDe onderzochte bedrijven kregen allen een mailtje met daarin de vraag ‘Wat is jullie officiële beleid ten aanzien van de antwoordtijd voor e-mails die gericht zijn aan de klanten-service?
Het aantal bedrijven dat binnen 24 uur beantwoordde was volgens de onderzoekers nog nooit zo laag (sinds de start van het onderzoek startte in 2001). Slechts 33 procent antwoordde in 2007 binnen een etmaal. Ter vergelijking: in 2002 was dit percentage maar liefst 63 procent.
De 49 onderzochte bedrijven (waaronder Microsoft, GE, Toyota, Coca-Cola, Wal-Mart, Apple en Starbucks) eindigen allen hoog op de Financial Times-lijst met meest gerespecteerde bedrijven en de Fortune-lijst met meest bewonderde ondernemingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee