Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven beantwoorden e-mail niet meer

Steeds minder bedrijven nemen de moeite om e-mails te beantwoorden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus jaarlijks onderzoek van het Amerikaanse burrau van Hornstein Associates.

Slechts de helft van de onderzochte bedrijven vindt het momenteel nodig om mail te beantwoorden. Vijf jaar geleden lag dat percentage nog op 68 procent.

De onderzochte bedrijven kregen allen een mailtje met daarin de vraag ‘Wat is jullie officiële beleid ten aanzien van de antwoordtijd voor e-mails die gericht zijn aan de klanten-service?

Het aantal bedrijven dat binnen 24 uur beantwoordde was volgens de onderzoekers nog nooit zo laag (sinds de start van het onderzoek startte in 2001). Slechts 33 procent antwoordde in 2007 binnen een etmaal. Ter vergelijking: in 2002 was dit percentage maar liefst 63 procent.

De 49 onderzochte bedrijven (waaronder Microsoft, GE, Toyota, Coca-Cola, Wal-Mart, Apple en Starbucks) eindigen allen hoog op de Financial Times-lijst met meest gerespecteerde bedrijven en de Fortune-lijst met meest bewonderde ondernemingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in