Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauwe Plank voor Veiligheidscampagne

De campagne Wat voor eikel/kuddedier ben jij? van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie heeft dinsdag van het jongerenmagazine…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 'prijs' is bedoeld voor die jongerencampagne die de plank volledig misslaat en jongeren op een totaal verkeerde manier aanspreekt. “De absolute winnaar doet werkelijk alles fout wat je maar fout kunt doen: overmatig gebruik van jongerentaal en het idee dat jongeren alles aannemen als het maar door een rapper of een BN-er gezegd wordt. En als laatste fout het moraliserende vingertje,”? aldus het jongerenmagazine. In de campagne spreken inspecteur De Cock (Baantjer) en Yes-R jongeren aan op asociaal gedrag en meelopen.

related partner content for mobile comes here

Spunk is wel te spreken over de campagne 'Internetseks, daar kun je goed ziek van zijn' in opdracht van KPN/Mijn Kind Online. “Een webcamintrige met de climax aan de keukentafel. Hard en grappig, dat boeit ons wel,”? stellen de jongeren van Spunk. De campagne van reclamebureau YoungWorks verdient de Gouden Spijker. In het filmpje haalt een jongen vanachter zijn computer een meisje over haar shirt uit te trekken voor de webcam. Eenmaal aan de keukentafel blijkt de escapade zich te hebben afgespeeld met zijn eigen zus.

Volgens Spunk worden jongeren bestookt met campagnes gemaakt door dertigers die denken precies te weten wat zij leuk vinden, maar slaan die meestal de plank finaal mis. Spunk kijkt niet naar de effectiviteit van de campagnes. “Daar hebben we geen verstand van.”? (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in