'Belspelletjes op tv in strijd met gedragscode'
In die code staat dat belspelletjes alleen zijn toegestaan ter promotie van een product of organisatie. Daar houden de programma's zich niet aan, meldt de bond op basis van eigen onderzoek.
Volgens het onderzoek blijkt dat de meeste belspelletjes worden uitgezonden zonder een duidelijk promotioneel karakter. Wordt er wel een boek of dvd getoond, dan vervult dit product geen enkele rol en staat het programma niet in het teken van promotie van dit artikel.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKijkers worden ook onvoldoende voorgelicht over de spelregels. Soms is het voor consumenten ook onduidelijk wat ze kunnen winnen.De Consumentenbond heeft twee dagen bij vijf commerciële zenders alle uitgezonden belspellen bekeken. Het ging in totaal om dertig spelletjes.
De aanbieders van belspelletjes moeten zich sinds 1 januari 2006 houden aan de Gedragscode Promotionele Kansspelen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid