Overslaan en naar de inhoud gaan

'Belspelletjes op tv in strijd met gedragscode'

Belspelletjes op de commerciële televisiezenders zijn in strijd met de Gedragscode Promotionele Kansspelen, zegt de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In die code staat dat belspelletjes alleen zijn toegestaan ter promotie van een product of organisatie. Daar houden de programma's zich niet aan, meldt de bond op basis van eigen onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek blijkt dat de meeste belspelletjes worden uitgezonden zonder een duidelijk promotioneel karakter. Wordt er wel een boek of dvd getoond, dan vervult dit product geen enkele rol en staat het programma niet in het teken van promotie van dit artikel.

Kijkers worden ook onvoldoende voorgelicht over de spelregels. Soms is het voor consumenten ook onduidelijk wat ze kunnen winnen.De Consumentenbond heeft twee dagen bij vijf commerciële zenders alle uitgezonden belspellen bekeken. Het ging in totaal om dertig spelletjes.

De aanbieders van belspelletjes moeten zich sinds 1 januari 2006 houden aan de Gedragscode Promotionele Kansspelen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in