Overslaan en naar de inhoud gaan

Televisiescherm nog dominant

Het tv-scherm en tv-content maken nog altijd de dienst uit als het gaat om de consumptie van audiovisuele content.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het televisiescherm is nog de meeste dominante hardware waarop we naar audiovisuele content kijken; 78 procent van de kijktijd naar audiovisuele content vindt voor de TV plaats. 70% van alles wat we bekijken is televisiecontent. De rest, 30 procent is dus wat anders. User generated content bijvoorbeeld (12 pct). Dat blijkt uit het Moving Pictures onderzoek in opdracht van SKO dat in kaart brengt hoe vaak het Nederlandse publiek ook andere devices gebruikt voor het kijken naar verschillende soorten audiovisuele content.

related partner content for mobile comes here

Enkele resultaten uit het onderzoek op een rijtje.

Meer dan 80 procent van de respondenten zegt het televisiescherm te gebruiken (resultaten over de dag van gisteren).

52 procent van de computerbezitters heeft iets op de computer bekeken.

Dat percentage ligt onder bezitters van smartphones en tablets op 42 procent en 34 procent.

Ongeacht of iemand in het bezit is van bepaalde hardware, blijkt 42 procent van de ondervraagden dagelijks iets te bekijken op een computer.

Voor smartphones ligt dat percentage op 15 procent.

Voor tablets op 4 procent.

70 procent van de bekeken content is televisiecontent

18 procent bestaat uit films, series of documentaires die zijn gehuurd, gekocht, gedownload, opgenomen of opgevraagd.

12 procent bestaat uit user-generated content.

17 procent van de kijktijd van jongeren onder de 20 jaar bestaat uit user-generated materiaal

26 procent van de kijktijd van diezelfde doelgroep kijkt naar films, series of documentaires die zijn gehuurd, gekocht, gedownload, opgenomen of opgevraagd.

Andere leeftijdsgroepen wijken onderling niet sterk af.

90 procent van alle televisiecontent die bekeken is over de afgelopen 24 uur, blijkt via een TV-scherm bekeken te zijn.

9 procent via de computer.

1 procent via smartphone of tablet.

SKO heeft het onderzoek laten uitvoeren door Intomart GfK in september 2011. Een representatieve steekproef van 1.300 personen van 13 jaar en ouder die online zijn, is gevraagd naar hun bezit van devices en hun kijkgedrag naar verschillende soorten bewegend beeld (audiovisuele content) ‘in de afgelopen 24 uur’. De eerste resultaten werden dinsdag tijdens het Immovator Cross Media Café - Video on Demand in Hilversum gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in