Lego gaat crowdsourcen met Cuusoo


Lego was in Japan begonnen met een pilottest, waar een gecrowdsourced design van een duikboot uit voortkwam, de 21100 Shinkai 6500. Volgend jaar zullen meer producten komen, aldus Lego. Cuusoo betekent in het Japans verbeelding, fantasie en wens.
Op de site kunnen consumenten productideeën aangeven. Andere liefhebbers kunnen stemmen op de ideeën. Een idee met meer dan 10.000 stemmen maakt een kans om tot een product uit te groeien. De bedenker deelt mee in de opbrengsten van het product, dit kan oplopen tot zo’n één procent van de netto omzet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor Lego is een crowdsource-concept als deze prima te doen omdat het merk al een hele grote fanbase heeft – perfect voor zo’n initiatief. Deze fans hebben inmiddels meer dan 700.000 videos geüpload naar YouTube en velen bezoeken de Brickworld Lego events (180 in 30 landen).
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid