Overslaan en naar de inhoud gaan

Lego gaat crowdsourcen met Cuusoo

Speelgoedmerk Lego heeft de site Lego Cuusoo online gezet om te kunnen crowdsourcen voor nieuwe productideeën.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

was in Japan begonnen met een pilottest, waar een gecrowdsourced design van een duikboot uit voortkwam, de 21100 Shinkai 6500. Volgend jaar zullen meer producten komen, aldus Lego. Cuusoo betekent in het Japans verbeelding, fantasie en wens.

related partner content for mobile comes here

Op de site kunnen consumenten productideeën aangeven. Andere liefhebbers kunnen stemmen op de ideeën. Een idee met meer dan 10.000 stemmen maakt een kans om tot een product uit te groeien. De bedenker deelt mee in de opbrengsten van het product, dit kan oplopen tot zo’n één procent van de netto omzet.

Voor Lego is een crowdsource-concept als deze prima te doen omdat het merk al een hele grote fanbase heeft – perfect voor zo’n initiatief. Deze fans hebben inmiddels meer dan 700.000 videos geüpload naar YouTube en velen bezoeken de Brickworld Lego events (180 in 30 landen).

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in