SXSW Update #1: van Startups, Big Data & Gamification naar Social TV


Startup Crawl
Voor de officiële start van SXSW Interactive opent een groot aantal startups in Austin hun deur voor de ‘SXSW Startup Crawl‘. Een leuk initiatief waarbij we toeren langs een 60-tal tech startups. Wij interviewde de startups Mass Relevance, TabbedOut en Icon.me.
Mass Relevance verbindt merken en mensen on the spot door middel van social media. TabbedOut gebruikers kunnen met de app een rekening aanmaken, deze inzien en eenvoudig betalen via de mobiele telefoon wanneer zij vertrekken. En Icon.me is jouw nieuwe online business card op basis van je sociale feeds van LinkedIn en Twitter. Bekijk hier meer over deze startups.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Big Data & Gamification: Value to the enterprise
Neem de ontwikkelingen Big Data en Gamification bij elkaar en combineer ze. Wat voor mogelijkheden creëert dat voor het bedrijfsleven? Een interessant voorbeeld is 'reversed engineering'. Door inzicht in carrièrepaden en te kijken naar topposities kan je mensen adviseren om hun droombaan te realiseren: wat is de ideale volgende stap in hun carrière? Deze interessante paneldiscussie werd o.a. geleid door Jeremiah Owjang van de Altimeter Group. Lees alle insights.
The Consumerization of Revolutions
De opmerkelijke Seth Priebatsch was ook weer aanwezig bij deze editie van SXSW. De 25-jarige Priebatsch scoorde hoge ogen met SCVNGR. In 2011 creëerde de beste man Levelup: een app waarmee consumenten via een QR code kunnen betalen bij winkels en restaurants. Priebatsch vertelde dat de wereld zijn problemen niet kan oplossen met de huidige middelen. Hij ziet een aantal oude infrastructuren die momenteel aan het veranderen zijn. Lees hierover meer.
How Twitter has Changed the way we watch TV
De komst van social media heeft onze mediaconsumptie enorm veranderd. Denk aan nieuws verspreiding. Of wat dacht je van de traditionele televisie? Twitter neemt by far de lead in dit fenomeen genaamd Social TV. Jenn Deering Davis, co-founder van Union Metrics sprak over Social TV en de verschillende strategieën. Lees hier meer over de rol die Twitter heeft in Social TV.
Deze post is geschreven door 3sixtyfive in samenwerking met Adformatie. Voor een complete live-stream vanuit South By Southwest zie: SXSWupdate.com of praat mee via Twitter #SXSWupdate!
Lees ook:
SXSW Update #2: Accelerated Learning, Chad Hurley en Social Business
SXSW Update #3: De gevaren van Online Influence Marketing
SXSW Update #4: Julie Uhrman CEO van Ouya, Social Startups en Street Interview
SXSW Update #5: Foursquare co-founder Dennis Crowley, Google Glass en startup Desti
SXSW Update #6: Sociale Reputatie, Recommendation Engines en Startup Fleksy
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid