SponsorMonitor 2012: Rabobank, Nike en Aegon grootste sponsors
De 50 grootste sponsors in Nederland geven in 2011 261 miljoen euro uit aan sponsorrechten. Dat blijkt uit de SponsorMonitor 2012.
Het bedrag ligt wel 14 miljoen euro, ongeveer 5%, lager dan bij de editie over 2010. Rabobank staat op de eerste plaats met een sponsorbudget van 50 miljoen euro, gevolgd door Nike met 16 miljoen euro en Aegon met 13,5 miljoen euro.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De monitor telt acht nieuwe sponsors, waaronder PLUS Supermarkten, Freo, Burger King en Simpel. Om een plaats bij de 50 grootste sponsors te hebben is een sponsorbudget van 1,4 miljoen euro nodig.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe SponsorMonitor 2012 is een gezamenlijke uitgave van Respons en SponsorMaps in samenwerking met het tijdschrift SponsorTribune. De SponsorMonitor bestaat uit de vijftig merken die in 2011 de meeste euro’s hebben uitgegeven aan sponsorrechten in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid