Overslaan en naar de inhoud gaan

Sms-diensten makkelijker op te zeggen

De Stichting SMS Gedragscode heeft de regels voor het aanbieden van sms-diensten verscherpt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo wordt het makkelijker om van een abonnement af te komen en moeten de kosten duidelijker vermeld worden. Ook moet er een sms aan de klant worden gestuurd ter bevestiging van het afgesloten abonnement. Met de nieuwe regels wil de stichting het aantal klachten over sms-diensten terugdringen.

related partner content for mobile comes here

Volgens gaan de regels per 1 maart in. De aanscherping is bedoeld om het aantal klachten over sms-diensten nog verder terug te dringen, zegt de stichting. Om de rotte appels onder de aanbieders aan te pakken, huurt de stichting een bureau in dat reclame-uitingen gaat onderzoeken op misleiding. Tot nu toe werd dat alleen aangepakt na klachten.

Overigens biedt de Stichting al langer de mogelijkheid om sms-diensten te blokkeren. Dat kan via .

Bron: Computer Idee (Dick van de Schraaf)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in