Radio 538 richt zich naar Stiva-regels
Radio 538 kan het uitzenden van reclame voor alcoholhoudende dranken
hervatten.
Volgens de aangescherpte regels van Stiva is een jongerenstationeen zender waarvan meer dan 25 pct van het publiek jonger is dan 18 jaar. Inde laatste meting is nog maar 16 pct van de Radio 538-luisteraars jonger dan18 jaar.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In programma’s waarbij meer dan 25 pct van de luisteraars minderjarig is,zullen nog wel alcoholcommercials worden geweerd conform artikel 16 van deReclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Commercieel directeur NicoKreuning van Radio 538: “Wij denken dat wij met inachtneming van debeperkingen ten aanzien van de bovengenoemde jongerenprogramma’s, weer veelvoor de alcholhoudende drankenbranche kunnen betekenen.”
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid