Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Coolblue schiet naar kwart miljard

De groei van Coolblue overtrof in 2013 de eigen verwachtingen. De webwinkel boekte 248 miljoen euro omzet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is 48% groei ten opzichte van 2012 toen het bedrijf 168 miljoen euro omzet maakte. Het webwinkelbedrijf investeerde fors in 2013. Het  bedrijf opende drie nieuwe fysieke winkels in Amsterdam, Utrecht en Lochristi (BE). Daarnaast gingen 98 webshops live, onder meer in de productcategorieën sport en outdoor. De webshops kregen een responsive design, dat de mobiele verkoop moet stimuleren. Verder werd de winkel in Eindhoven gemoderniseerd en verhuisde de winkel in Rotterdam naar een groter onderkomen.

related partner content for mobile comes here

Voor 2014 is het bedrijf positief gestemd. Pieter Zwart, directeur en oprichter, verwacht dit jaar meer dan 300 miljoen omzet. Die groei moet vooral voortkomen uit mond-tot-mondreclame door klanttevredenheid. "Wij gaan voor de glimlach, hun mondhoekje moet omhoog gaan. Want pas dan vertellen klanten over ons. Dankzij die mond-tot-mondreclame kent een groot deel van Nederland en België inmiddels het merk Coolblue."

Zwart blijft kansen zien: "Ons concept is heel schaalbaar. De grootste uitdaging? Genoeg software-ontwikkelaars vinden. We zoeken er minimaal 100.” 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in