Overslaan en naar de inhoud gaan

Methode om effecten pr te meten

Een groep onderzoekers is in Amerika gekomen met een methode waarmee naar hun zeggen pr mensen voortaan de effectiviteit van campagnes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concept is bedacht door het ‘institute for Public Relations’(IPR) in de Verenigde Staten. Jack Felton, de directeur van het IPR zegt dat de noodzaak voor een dergelijk instrument bestaat aangezien er eerder geen enkele standaard was die paste bij alle verschillende soorten pr projecten. De biedt een manier om de vragen ‘wat is er precies gebeurd en hoe effectief was het’ te beantwoorden. Het programma spoort de gebruikers aan om steeds bepaalde soorten pr campagnes op een bepaalde manier te meten, met het idee dat als maar genoeg mensen hun meetmethode standaardiseren, de resultaten uiteindelijk vergeleken en gemeten kunnen worden. Gary Getto, van Surveilance Data, prees het project van Felton, maar zette wel vraagtekens bij de naam Measurement Tree. ‘Het klinkt eigenlijk niet als meten. Het klinkt als een proces dat een programma maakt waarmee wordt bekeken of de gestelde doelen zijn behaald’. Desalniettemin lijkt het hem verder een nuttig hulpmiddel bij het uitwerken van campagnes. (Bron: PR Week)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in