Methode om effecten pr te meten


Het concept is bedacht door het ‘institute for Public Relations’(IPR) in de Verenigde Staten. Jack Felton, de directeur van het IPR zegt dat de noodzaak voor een dergelijk instrument bestaat aangezien er eerder geen enkele standaard was die paste bij alle verschillende soorten pr projecten. De Measurement Tree biedt een manier om de vragen ‘wat is er precies gebeurd en hoe effectief was het’ te beantwoorden. Het programma spoort de gebruikers aan om steeds bepaalde soorten pr campagnes op een bepaalde manier te meten, met het idee dat als maar genoeg mensen hun meetmethode standaardiseren, de resultaten uiteindelijk vergeleken en gemeten kunnen worden. Gary Getto, van Surveilance Data, prees het project van Felton, maar zette wel vraagtekens bij de naam Measurement Tree. ‘Het klinkt eigenlijk niet als meten. Het klinkt als een proces dat een programma maakt waarmee wordt bekeken of de gestelde doelen zijn behaald’. Desalniettemin lijkt het hem verder een nuttig hulpmiddel bij het uitwerken van campagnes. (Bron: PR Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid