Overslaan en naar de inhoud gaan

Johan Kramer regisseert 'Better Starts Now' van Citizen

Met de merkfilm maakt het horlogemerk voor de eerste keer sinds het ruim 80 jarige bestaan een heus 'global brand statement'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het horlogemerk Citizen - opgericht in 1930 in Tokyo - is het de eerste keer dat het kiest voor een uitgesproken merkidentiteit met bijbehorend &;brand statement&;. Bij deze nieuwe positionering hoort een brand film (regie: Johan Kramer), een geheel vernieuwde en een nieuw logo.

related partner content for mobile comes here

Dat Wieden + Kennedy Tokyo bij 100% Halal&;s Johan Kramer uitkwam is niet geheel toevallig. Afgelopen april werd bekend gemaakt dat de kantoren Tokyo en Amsterdam van Wieden + Kennedy het nieuw verworven account Citizen .

Het startpunt van de identiteit is dat Citizen sterk gelooft dat het altijd mogelijk is om iets beter te maken, &;en dat nú het moment is om daarmee te beginnen&;.

Kramer gebruikte voor ieder tijdsbestek dat in de film wordt voorgesteld een andere camera, om de essentie van het moment tot leven te brengen.

Michael Farr, executive creative director bij Wieden+Kennedy Tokyo: &;Better and now are both infinite. There is always a next "better" and a new "now" in which you can start pursuing it.&;

De film zal te zien zijn in winkels van Citizen over de hele wereld, waaronder de flagship store, die in november aanstaande geopend zal worden op Times Square, New York. Ook zal het werk te zien zien bij grote sportevementen, die worden gesponsord door Citizen, zoals het US Tennis Open en het WK Kunstrijden.

 

Credits
Client: Citizen
Agency: Wieden + Kennedy Tokyo
Creatives: Mikey Farr, Evgeny Primachenko, Vasco Vicente

Productie: 100% Halal
Regie: Johan Kramer
D.O.P.: Lex Brand
Production designer: Rikke Jelier
Styling: Alette Kraan
Post and VFX: MPC LONDON
Editor: Kevin Whelan
Colourist: Jean-Clément Soret
Title design: Young Jerks
Music: AME Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in