Johan Kramer regisseert 'Better Starts Now' van Citizen
Voor het horlogemerk Citizen - opgericht in 1930 in Tokyo - is het de eerste keer dat het kiest voor een uitgesproken merkidentiteit met bijbehorend 'brand statement'. Bij deze nieuwe positionering hoort een brand film (regie: Johan Kramer), een geheel vernieuwde website en een nieuw logo.
Dat Wieden + Kennedy Tokyo bij 100% Halal's Johan Kramer uitkwam is niet geheel toevallig. Afgelopen april werd bekend gemaakt dat de kantoren Tokyo en Amsterdam van Wieden + Kennedy het nieuw verworven account Citizen zouden gaan leiden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet startpunt van de identiteit is dat Citizen sterk gelooft dat het altijd mogelijk is om iets beter te maken, 'en dat nú het moment is om daarmee te beginnen'.
Kramer gebruikte voor ieder tijdsbestek dat in de film wordt voorgesteld een andere camera, om de essentie van het moment tot leven te brengen.
Michael Farr, executive creative director bij Wieden+Kennedy Tokyo: 'Better and now are both infinite. There is always a next "better" and a new "now" in which you can start pursuing it.'
De film zal te zien zijn in winkels van Citizen over de hele wereld, waaronder de flagship store, die in november aanstaande geopend zal worden op Times Square, New York. Ook zal het werk te zien zien bij grote sportevementen, die worden gesponsord door Citizen, zoals het US Tennis Open en het WK Kunstrijden.
Citizen
Credits
Client: Citizen
Agency: Wieden + Kennedy Tokyo
Creatives: Mikey Farr, Evgeny Primachenko, Vasco Vicente
Productie: 100% Halal
Regie: Johan Kramer
D.O.P.: Lex Brand
Production designer: Rikke Jelier
Styling: Alette Kraan
Post and VFX: MPC LONDON
Editor: Kevin Whelan
Colourist: Jean-Clément Soret
Title design: Young Jerks
Music: AME Music
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid