Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema heeft de beste én de slechtste folder van de week

Hema Food is de beste folder, Hema regulier de slechtste.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hema heeft de beste én de slechtste folder van deze week. Dat kan omdat Hema al enige tijd twee folders tegelijk verspreidt. 

related partner content for mobile comes here

Hema Food ziet er smakelijk en verzorgd uit en is in staat om hier en daar de smaakpapillen echt aan het rollen te krijgen.

Hema slaagt erin om door deze consistente focus op Food een positie te verwerven als plek waar ik ook mijn dagelijkse boodschappen kan doen. En dus niet meer naar de supermarkt hoef.

Dezelfde tactiek als indertijd werd gevolgd met het succesvol verbijzonderen van Hema Beauty, waardoor de cosmeticagroep een turbo kreeg.

De folder was wel nog beter geweest als op pagina 2-3 het &;zin om te picknicken-gevoel&; meer zou zijn aangejaagd.

Nu blijft het hangen bij de opsomming van artikelen die in de picknickmand kunnen. Soort bouwpakketje.

Hema regulier is verliezer omdat de Hema waar Nederland zo van houdt verworven is tot een Poolse Wibra. Grauw, vastzittend in een grid met onfrisse kleurvlakken.

Een liefdeloze, weinig trotse uiteenstalling van artikelen die door de wijze van presentatie geen run zullen veroorzaken... 

Maar dan, op pagina 16-17, herken ik de Hema weer waar heel Nederland gek op is: een leuke spread met hele leuke campingartikelen waar je hebberig van wordt.

Gelukkig! Hema is Hema nog maar dan is één spread op 28 pagina&;s wel heel weinig. 

Consistent sterk is Deen. Goed op het moment, sterke keuzes in aanbiedingen en laten zien waar je trots op bent en daar ook statements mee maken.

Deen zit goed in z&;n vel. Dat blijkt ook wel omdat Deen t/m week 25 de grootste groei laat zien binnen supermarktland.

Volgens het zomerrapport van GfK groeide Deen 6.5% en dat is stevig meer dan de 2.2% toename van de gehele markt.

Met een van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in