De angst om te verliezen houdt innovatie tegen
De column van Tom de Bruyne.
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/45b7642d-87b2-5b7a-9f1b-f2a47922079c/article/c4/64/c464af0a-bbac-4cf4-a2e1-2af5e0353eca/opening_image/opening_image_pro_hero/tomdebruyne_18.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/45b7642d-87b2-5b7a-9f1b-f2a47922079c/article/c4/64/c464af0a-bbac-4cf4-a2e1-2af5e0353eca/opening_image/opening_image_pro_hero/tomdebruyne_18.jpg)
Eén van de basisprincipes uit de gedragseconomie is loss aversion. Voor de meeste mensen verklaart de angst een verkeerde keuze te maken veel beter hun gedrag dan het verlangen om de beste keuze te maken. In elke categorie is er een kleine groep innovators en risiconemers die bereid is veel geld uit te geven om het allerbeste, allernieuwste en allerinnovatiefste product te kopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid