Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatievrouw 2019 Annette Reijersen vertrekt bij CPNB, maar met een tussenstap

Ze blijft een paar dagen per week enkele projecten doen en beraadt zich op een nieuwe stap in haar loopbaan. CPNB verdeelt taken intern.
Annette Reijersen van Buuren
Annette Reijersen van Buuren
© Maikel Thijssen
Annette Reijersen van Buuren
Annette Reijersen van Buuren
© Maikel Thijssen

Annette Reijersen van Buuren neemt afscheid van de boekenorganisatie CPNB, waar zij de verantwoordelijk was voor merk, marketing en communicatie. Ze zegt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging nadat ze in de afgelopen vier jaar bij het CPNB de positionering en merkstrategie op de schop nam. Er wordt geen vervanger gezocht voor haar functie, het CPNB verdeelt haar taken en verantwoordelijkheden intern.  

related partner content for mobile comes here

Reijersen van Buuren vertrekt niet helemaal direct. Ze bekommert zich voorlopig enkele dagen per week om een aantal projecten, zoals de zoektocht naar nieuwe sponsoren het verder implementeren van het merkenbeleid. ’Ook richt ik mij op een uitdagend innovatief project om gaming en lezen aan elkaar te verbinden. Naast de focus op deze projecten ga ik nadenken over mijn volgende stap.’

Het jaar rond communiceren

Onder leiding van Annette Reijersen van Buuren heeft het CPNB zijn positionering en merkstrategie flink aangepast. De 17 campagnes werden teruggebracht tot 7 sterke merken. Waar de CPNB voorheen met de campagnes steeds een korte periode in het jaar zichtbaar was, communiceerde het sindsdien het jaar rond met overkoepelende merken als #ikleesthuis, Zomer Lezen en de cadeaucampagne Geef meer met een boek.

Communicatievrouw van het Jaar

Ook werden partnerschappen verstevigd (met NS en NBD Biblion) en uitgebreid, onder meer met TUI, Eye Wish en MC Donalds en mediapartijen als DPG Media, JC Decaux en Boomerang.

Dit alles leverde Annette Reijersen van Buuren in 2019 de titel op. Zonder haar kennis en daadkracht hadden we bij de CPNB in zo’n korte tijd niet zo ongelooflijk veel kunnen bereiken’, zegt CPNB-directeur Eveline Aendekerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in