Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple blijft meest waardevolle merk

De merknaam Apple is bijna 183 miljard dollar (143 miljard euro) waard, een vijfde meer dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee blijft Apple het duurste merk ter wereld, blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van onderzoeksbureau Millward Brown. IBM is nu met een waarde van bijna 116 miljard dollar het op een na duurste merk, gevolgd door Google met 108 miljard dollar. IBM was vorig jaar derde en Google tweede.

related partner content for mobile comes here

Het enige (deels) Nederlandse bedrijf in de top 100 van Millward Brown is Shell op nummer 39. De waarde van het merk wordt geschat op 17,8 miljard dollar. Dat is 17 procent meer dan vorig jaar, toen Shell nog op de 51e plaats stond.

Facebook steeg het afgelopen jaar het sterkst in waarde: met bijna driekwart tot 33,2 miljard dollar. Daarmee is Facebook gestegen van de 35e naar de 19e plaats op de ranglijst. De hoogste nieuwkomer in de top 100 is het Chinese oliebedrijf Sinopec op de 56e plaats.

De hele ranglijst is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in