Apple blijft meest waardevolle merk


Daarmee blijft Apple het duurste merk ter wereld, blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van onderzoeksbureau Millward Brown. IBM is nu met een waarde van bijna 116 miljard dollar het op een na duurste merk, gevolgd door Google met 108 miljard dollar. IBM was vorig jaar derde en Google tweede.
Het enige (deels) Nederlandse bedrijf in de top 100 van Millward Brown is Shell op nummer 39. De waarde van het merk wordt geschat op 17,8 miljard dollar. Dat is 17 procent meer dan vorig jaar, toen Shell nog op de 51e plaats stond.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFacebook steeg het afgelopen jaar het sterkst in waarde: met bijna driekwart tot 33,2 miljard dollar. Daarmee is Facebook gestegen van de 35e naar de 19e plaats op de ranglijst. De hoogste nieuwkomer in de top 100 is het Chinese oliebedrijf Sinopec op de 56e plaats.
De hele ranglijst is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid