Overslaan en naar de inhoud gaan

Turkish Airlines zet met campagne Istanbul op de kaart als multiculturele stad

De campagne bestaat uit kiekjes van de crew, poserend met hun nieuwe uniform, bij de hotspots van Istanbul.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Luchtvaarmaatschappij Turkish Airlines bestaat 85 jaar en viert zijn verjaardag met nieuwe uniformen. Met de campagne wil de airline niet alleen de nieuwe pakjes promoten, maar ook Istanbul als wereldwijde hub op de kaart zetten. 

related partner content for mobile comes here

Istanbul New Airport is de nieuwe thuisbasis van Turkish Airlines. Met deze nieuwe luchthaven kan de airline meer passagiers vervoeren, omdat het vaker en op meer bestemmingen kan vliegen. De nieuwe uniformen van Turkisch Airlines zijn tijdens de opening van het vliegveld vorig jaar gelanceerd. 

 

Consistente merkuitstraling

Turkish Airlines begon in 2006 met het ontwerpen van de kostuums. De organisatie heeft zich laten inspireren door de Turkse vlag. De pakjes zijn grijs met rood, ontworpen door Ettore Bilotta. Ook de accessoires – hoedje, sjaal, handschoenen, riem, tas en schoenen – hebben deze kleuren. Omdat de luchtvaartmaatschappij op meer bestemmingen gaat vliegen, zijn de uniformen ook praktisch; het zit comfortabel tijdens een lange vlucht en prettig draagbaar in verschillende klimaten.

Een opvallende verandering is dat alle medewerkers– van het grondpersoneel tot de cockpit – dezelfde uniformen dragen. Zo wil de luchtvaartmaatschappij een consistente merkuitstraling realiseren.

Iconische plekken

Turkisch Airlines presenteert zijn nieuwe uniformen aan de wereld middels een fotoserie, gemaakt door fotograaf Miles Aldridge in samenwerking met bureau Anomaly. De kiekjes zijn geschoten op iconische plekken van Istanbul, zoals in de straten van Balat, de nieuwe luchthaven van Istanbul, bij de Bosporus en de Spice Bazaar. 'Het doel van de campagne niet alleen om de nieuwe uniformen te introduceren, maar ook om de thuisbasis van Turkish Airlines, Istanbul, als stad met cultuur, geschiedenis en gastronomie te tonen', aldus Engin Celikbas, CEO en partner van Anomaly Amsterdam.

De campagne wordt uitgerold in Londen, Parijs, New York, Hong Kong en op grote luchthavens in de wereld.

 

Turkisch Airlines-campagne
Turkisch Airlines-campagne
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in