Overslaan en naar de inhoud gaan

Tranen vloeien nog altijd rijkelijk bij reprise ‘Waarom wachten’ van Dela

Het is alweer 7 jaar geleden dat Dela ‘echte emotie’ in de reclame bracht. Anno 2019 trekt het concept evenveel tranen.
Waarom wachten met iets moois zeggen
Waarom wachten met iets moois zeggen
© Dela
Waarom wachten met iets moois zeggen
Waarom wachten met iets moois zeggen
© Dela

Het was destijds een noviteit. Dela kwam in het najaar van 2012 met levensechte getuigenissen van mensen die iets moois tegen een ander zeiden, en bracht daarbij ook de echte emotionele reacties daarop in beeld. Het idee kwam tot ontwikkeling in de driehoek Dela (onder aanvoering van cmo Martin Kersbergen), de gebroeders Welling van Wefilm en Ogilvy (Darre van Dijk). Op 18 mei, in de zendtijd rondom het Eurovisie Songfestival, startte een reprise van ‘Waarom wachten’ anno 2019 (productie nog altijd Wefilm, reclamebureau nu: Greenhouse). Dit is de film. (Kleenex-alert.)

related partner content for mobile comes here

Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan?

Mooie reacties

Algemeen directeur van Dela, Edzo Doeve, zegt dat de boodschap nog altijd even actueel is. ‘Tijdens een uitvaart worden vaak de mooiste woorden uitgesproken voor mensen die er niet meer zijn. Mooie woorden die het waard zijn om veel eerder te worden gedeeld. Dat hier weinig voor nodig is, dat het op allerlei manieren kan en iedere keer weer zulke mooie reacties oplevert, dat is wat Dela wil laten zien.’

DELA voor elkaar Dochter en ouders (eerste serie)

Spin-off op tv

Het concept is in de afgelopen jaren niet actief ondersteund door Dela. De eerste commercials liepen in 2012 en 2013 en in 2014 kwam er een tweede serie gelijksoortige commercials. In 2015 verbreedde Dela het idee naar ‘Wat ik je mee wil geven’, waarin ouders zelf het ruwe materiaal leverde door te filmen rond de geboorte van hun baby. In 2015 kwam er een televisieprogramma (op SBS6, gepresenteerd door Jochem van Gelder), maar daar kwam geen vervolg op.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

DELA voor elkaar - Leo en Fie (tweede serie)

Studio

Het grootste verschil tussen toen en nu is dat de nieuwe commercial is opgenomen in een studiosetting. (Zie ook making-of onderaan.)

coöperatie DELA - Lieve Rio, wat ik je mee wil geven

Campagne

De uitingen worden onder meer getoond op televisie, in de bioscoop, via sociale media en online. Op de website dela.nl/voorelkaar staan inspirerende voorbeelden, worden de verhalen achter de films verteld en tips gegeven om zelf mooie woorden te gaan delen.

Credits

Verantwoordelijk bij klant – Edzo Doeve
Strategie/Concept/Creatie – Greenhouse, Ralf van Lieshout, Tim Schellekens en Floris van den Elshout
Productiemaatschappij - Wefilm, Bas Welling, Beau van Assem, Joeri Holsheimer (regie)
Media – Greenhouse en MediaValue, Thijs van den Heuvel en Hans Warnaar

Making of Waarom wachten 2019

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jean paul

Een vervolg op een eerder succesvol concept is toch altijd een beetje creatieve armoede. One trick pony. Waarom wachten met ... het maken van eem vingerafdruk ;)

Hans Voorn

Hi Jean Paul,
Dat begrijp ik dat je dat zegt. Persoonlijk vind ik het altijd juist gaaf om te zien dat een Centraal Beheer een serie lang volhoudt en vind ik het jammer dat de meneer van de AH er niet meer is...
Groet,
Hans Voorn
DELA

Smith Sloth

I still see your shadows in my room https://kodi.software/ Can't take back the love that I gave you

Mete Limux

It's to the point where I love and I hate you
And I cannot change you so I must replace you (oh) https://dltutuapp.com/tutuapp-download/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in