Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota haakt in op Olympische Spelen met ‘Start your impossible’

In Toyota’s oproep om niet bang te zijn om te falen, is geen glimp van een Toyota te zien.
Niet bang om te falen
Niet bang om te falen
Niet bang om te falen
Niet bang om te falen

In aanloop naar de Olympische Spelen lanceert Toyota Nederland een commercial waarin een keur van Nederlandse topsporters opdraven om een Nike- c.q. Adidas-achtige boodschap over te brengen: ‘Je hoeft niet bang te zijn om te falen, want juist door fouten te maken en door te blijven zetten, haal je het beste in jezelf naar boven en komt jouw “onmogelijke ambitie” steeds dichterbij. Start your impossible.’ De commercial kwam tot stand in samenwerking met DDB Unlimited.

related partner content for mobile comes here

Een personenauto van Toyota, of zelfs maar een glimp van een dashboard van een Toyota, is in de commercial niet te zien. In plaats daarvan brengt de wereldwijde partner van de Olympics (én de Paralympics), Dafne Schippers, handbiker Jetze Plat en Ranomi Kromowidjojo in beeld in een story-line waarin pijnlijke faalmomenten onderdeel zijn van uiteindelijk succes.

Toyota - Zonder falen geen succes

Gelijkwaardigheid

Dat paralympiër Jetze Plat samen met Schippers en Kromowijojo te zien is, komt volgens Martijn van de Ven van Toyota Nederland voort uit de uitdrukkelijke keuze de campagne ook over gelijkwaardigheid te laten gaan. Toyota zegt een ‘inspirerende campagne voor iedereen in Nederland’ te hebben willen maken, in plaats van aparte deelcampagnes voor de Olympische en de Paralympische spelen.

Inspireren om vooruit te bewegen

Volgens campagnemanager Luuk Maes (Louwman & Parqui), komt het Nederlandse ‘Start Your Impossible’ voort uit de wereldwijde missie van Toyota. Die luidt namelijk ‘Ever better mobility for all’. Maes legt uit dat Toyota vindt dat iedereen zich zo vrij mogelijk vooruit moeten kunnen bewegen in het leven. ‘We wilden die missie heel dichtbij brengen voor Nederland door er onze eigen invulling aan te geven met lokale sporthelden. Toyota wil iedereen helpen om alle barrières weg te nemen.’

Maes zegt dat Toyota dat doet met mobiliteit op maat: hulpmiddelen en aanpassingen voor gehandicapte sporters, door sponsoring van alle TeamNL sporters. ‘En door iedereen in Nederland te inspireren om het beste uit zichzelf te halen.’

De campagnefilm is gemaakt in samenwerking met Pink Rabbit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in