Overslaan en naar de inhoud gaan

Royal Smilde Bakery zit gebakken met hun campagne

Met de lancering van nieuwe producten vond Royal Smilde Bakery het tijd voor een tv-campagne. Wat ze ervan bakten? Lees het in deze case!
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

De bakproducten van Royal Smilde Bakery
© Royal Smilde Bakery
De bakproducten van Royal Smilde Bakery
© Royal Smilde Bakery

Bij Royal Smilde en haar merk HomeMade houden ze van bakken. Zij geloven namelijk niet alleen dat bakken leuk is en men er vrolijk van wordt, maar ook dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn of veel tijd hoeft te kosten. Door een mix van trends, vraag van klanten en consumentenbehoeften komen ze tot vernieuwende concepten. Het resultaat: producten die makkelijk én lekker zijn. Zo zijn er nu de nieuwe shake & bake bakmixen voor pannenkoeken, cupcakes en wafels te koop. Idiotproof en perfect voor de doelgroep: gezinnen met kinderen.

De commercial die ontwikkeld is om de producten te lanceren, is eerst getest onder deze doelgroep middels Ster AdMeasure. Blijven het merk en de productnaam hangen? Is het duidelijk dat je met deze nieuwe producten eenvoudig kunt bakken? Jazeker! Bij Ster zien we zelden zulke goede onderzoeksresultaten van een spot ten opzichte van de benchmark. Een greep uit de resultaten:

Onderdeel HomeMade FMCG Voedingsmiddelen
Gemiddeld rapportcijfer spot 7,4 6,6 6,8
De spot is boeiend 51% 26% 31%
De spot spreekt aan 53% 27% 32%
De spot maakt nieuwsgierig 31% 8% 8%
De spot is overtuigend 50% 26% 28%
HomeMade is uniek 45% 24% 27%
HomeMade is onmisbaar 28% 6% 6%
Deze commercial zet aan tot het kopen van een bakmix 45% 9% 6%

Alle resultaten uit bovenstaande tabel verschillen significant van beide benchmarks. Uiteraard waren er wel verbeterpunten voor de commercial: zo was er niet goed te zien welke producten er allemaal tot deze shake & bake collectie behoren en kwam het merk niet heel goed naar voren.

Royal Smilde ging met deze verbeterpunten aan de slag, en vanaf 19 juni 2019 ging de campagne live op televisie! Mede dankzij deze aanpassingen heeft Royal Smilde met een bescheiden mediabudget een mooi resultaat weten te behalen. De campagne bereikte 4,3 miljoen Nederlanders tussen de 25-67 jaar (45% van de totale doelgroep) en deze mensen zagen de commercial gemiddeld 2,7 keer. Maar is de campagne ook effectief geweest voor Royal Smilde?

Het doel van de campagne was om onze nieuwe product range onder de aandacht van het publiek te krijgen en tegelijkertijd wilden we ons merk koppelen aan het plezier van bakken. We hebben voor Ster gekozen, omdat we hier met een beperkt budget een groot bereik onder de doelgroep konden realiseren.

Karin Lowik, Marketing Manager

Campagneresultaten

Voor Royal Smilde heeft de campagne ertoe geleid dat meer retailers de nieuwe product range in het schap hebben gezet en dat consumenten het product zijn gaan uitproberen. Ook het online gedrag van consumenten is bekeken en op de website van Royal Smilde bleek “shake & bake pannenkoeken” direct in de top10 te zitten van de websitebezoeken van Royal Smilde. Een mooi resultaat om trots op te zijn!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in