Overslaan en naar de inhoud gaan

Online campagne met impact, dat doe je zo

Impact maken met online advertenties bij jouw doelgroep, hoe doe je dat?
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Online advertenties Ster
Online advertenties Ster

Wanneer je als bedrijf online advertenties in zet, dan wil je resultaat. Positief resultaat, uiteraard. Of je nu aan je merkbekendheid wilt werken of je product wilt verkopen: het is belangrijk om je campagne zo effectief mogelijk te maken. Impact maken bij jouw doelgroep, hoe doe je dit?

Data, maar ook inzicht?

Om online campagnes te meten is al heel erg veel bruikbare data beschikbaar: met onder andere viewability en click-through-rates kun je vaststellen of je campagne bekeken wordt en of er bezoekers naar jouw website gaan. Hoe nuttig ook, deze data geeft geen inzicht in wat er daarvoor gebeurt. Oftewel: trekt jouw uiting wel de aandacht op het moment dat deze in beeld is? Wanneer dit niet het geval is, dan kun je naar die impact natuurlijk fluiten.

Aandacht van je doelgroep trekken

In samenwerking met de Publieke Omroep doen we bij Ster er alles aan de kijkers, luisteraars, websitebezoekers en appgebruikers een prettige gebruikservaring te bieden. Door de focus op een positieve gebruikerservaring is er meer aandacht voor de reclame die op onze online kanalen wordt vertoont. Dit vergroot de kans dat jouw reclame-uiting de aandacht krijgt die het verdient.

Zelf invloed uitoefenen

Maar, het lot van je campagne afhankelijk laten zijn van het platform waarop je adverteert is ook weer niet de bedoeling: je wilt daar zelf ook invloed op hebben. Gelukkig is er veel mogelijk om de aandacht van je doelgroep te trekken. Denk bijvoorbeeld aan mediaplanning, het selecteren van de juiste devices en het ontwikkelen van een ijzersterke commercial. Maak je hierin de juiste keuzes, dan weet je de aandacht te trekken naar jouw uiting en zo een impactvolle campagne te creëren.

Hoe wordt jouw reclame wel bekeken?

In online media is de reclamedruk het grootst: denk maar eens aan alle advertenties die je tegenkomt op websites, voor of tijdens het bekijken van een video, of binnen apps op je smartphone of tablet. Helemaal niet gek dus dat consumenten mechanismes hebben ontwikkeld om te filteren wat wel en niet relevant voor ze is. Hoe ga je hier als bedrijf nu mee om? Hoe zorg je ervoor dat jouw online reclame wél bekeken wordt? En je campagne impactvol is? In ‘Zorg dat jouw online campagne gezien wordt’, de meest recente onderzoekuitgave van Ster, geven wij antwoord op deze vragen.

Zes factoren die bepalen hoe consumenten met reclame omgaan

Ster heeft uitgebreid kwalitatief én kwantitatief onderzoek gedaan naar de beleving van online reclame. In ons whitepaper kun je alles lezen over de zes factoren die beïnvloeden hoe consumenten omgaan met online reclame. Uiteraard geven we ook tips hoe je dit als bedrijf in je voordeel laat werken. Wil je onze onderzoek-uitgave ‘Zorg dat jouw online campagne gezien wordt’ ontvangen?

Download de whitepaper hier.

Wil je meer weten over adverteren bij de Publieke Omroep? Neem dan contact op met Patricia Sonius via patricia.sonius@ster.nl of kijk voor meer informatie op ster.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in