Overslaan en naar de inhoud gaan

Rebranding van Karvan Cévitam moet jongvolwassenen enthousiast maken voor limonade

Limonademerk lanceert campagne voor het nieuwe submerk Signature Blends.
Rebranding Karvan Cévitam voor jongvolwassenen
Rebranding Karvan Cévitam voor jongvolwassenen
© Virtue
Rebranding Karvan Cévitam voor jongvolwassenen
Rebranding Karvan Cévitam voor jongvolwassenen
© Virtue

Karvan Cévitam, onderdeel van Kraft Heinz, lanceert een nieuwe productinnovatie ‘Karvan Cévitam Signature Blends’ voor de Nederlandse markt. Met de productintroductie onder het het Karvan Cévitam-merk wil het limonademerk zich richten op jongvolwassenen die volgens het limonademerk steeds meer op zoek zijn naar (gezonde) alternatieven voor alcoholische dranken. De introductie wordt onder de aandacht gebracht met een landelijke campagne, ‘Blends Taste Better’, ontwikkeld door Virtue, het creatieve bureau dat onderdeel is van VICE Media Group.

related partner content for mobile comes here

‘Voorkeur voor non-alcoholische dranken’

Virtue legt uit dat het als onderdeel van VICE toegang heeft tot inzichten en data van de jonge adolescenten. Het bureau zegt dat de data laat zien dat jonge mensen veel minder alcohol drinken dan oudere generaties op dezelfde leeftijd deden en dat de jongvolwassenen het veelal beperken tot speciale gelegenheden. Volgens Virtue heeft deze trend en houding ten opzichte van alcohol geleid tot een grotere voorkeur voor non-alcoholische dranken: ‘Dit opent de deuren voor Karvan Cévitam om juist voor deze doelgroep een alternatief te bieden en ze enthousiast te maken over limonade met de nieuwste Karvan Cévitam Signature Blends range.’

Karvan Cévitam Signature Blends Siroop Rabarber & Aardbei

De campagne Blends Taste Better

De bijbehorende campagne ‘Blends Taste Better’ bestaat uit social media assets, pre-rolls, TV billboards, Spotify advertenties (audio, video en display), outdoor en printadvertenties. Virtue verdedigt de mediamix met de opmerking dat de keuze is gestoeld op het idee dat door te combineren (blenden) er extra waarde wordt toegevoegd. De art direction laat zien dat er is voortgeborduurd op de driehoekige vormen van het package design. Virtue legt uit dat de campagne verwijst naar naar het beeld dat ontstaat wanneer er door een prisma gekeken wordt.

Karvan Cévitam Signature Blends siroop Limoen & Munt

Product en cultuur

Fanny Gresset - Mbundu, senior brand manager Drinks bij Kraft Heinz zegt dat de keuze voor Virtue onder andere gebaseerd was op het datanetwerk van VICE: ‘Met onze Karvan Cévitam Signature Blends lijn hopen we een nieuwe generatie enthousiast te maken voor limonade. We hebben voor deze productlancering bewust voor Virtue gekozen vanwege hun kennis van een jonge doelgroep, non-traditionele kijk op dingen, toegang tot data en inzichten via het VICE Media Group netwerk en bewezen succes van campagnes die de juiste koppeling maken tussen product en cultuur.’

Munise Can, strategy director Virtue voegt daar aan toe: ‘Het rebranden van een product dat we allemaal kennen van toen we klein waren, naar een merk voor jongvolwassenen is precies waar wij goed in zijn bij Virtue.’

Lees ook: Vice-bureau Virtue introduceert de genderneutrale 'voice' Q.

Credits:

Agency: Virtue

Strategie: Munise Can

Creatie: Ramin Bahari en Will van der Merwe 

Design: Manuel de Jong 

Account: Anne Sophie Erbé, Anne Kiemeneij

Productie: Mathilde Grenod, Boye Rijs en Rob van Gelder 

Productiemaatschappij: Chuck Studios

Regie & Fotografie: Erik de Koning

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in