Overslaan en naar de inhoud gaan

Kidsweek start campagne om te stimuleren dat kinderen (door)lezen deze zomer

'Sinds de lockdown is er meer behoefte aan educatieve en actuele content voor kinderen.'
Kidsweek - Lekker (door)lezen in de zomer
Kidsweek - Lekker (door)lezen in de zomer
Kidsweek - Lekker (door)lezen in de zomer
Kidsweek - Lekker (door)lezen in de zomer

Kidsweek, de Nederlandse weekkrant voor kinderen, start een campagne om te stimuleren dat kinderen (door) lezen tijdens de vakantieperiode. Young & Connected, de uitgever van de kinderweekkrant, maakt bekend dat de vraag naar educatieve/actuele thuisproducten voor kinderen de afgelopen maanden is toegenomen vanwege het feit dat de scholen gesloten waren. Door de weekkrant te lezen tijdens de vakantie kunnen kinderen het lees- en kennisniveau op peil houden, terwijl de zomervakantie volgens de uitgeverij ook een uitgelezen mogelijkheid is om een leesachterstand, bij sommige kinderen ontstaan door minder onderwijs tijdens de lockdown, in te halen. 

related partner content for mobile comes here

De uitgeverij bracht verder naar buiten dat het abonneebestand van Kidsweek sinds de eerste week van de lockdown gegroeid is met duizenden. Deze groei wil het bedrijf doorzetten en daar moet de zomercampagne aan bijdragen.

De Kidsweek-zomercampagne is te zien in tachtig winkelcentra en op totaal negenhonderd digitale borden van Exterion. Naast de zomercampagne voert de weekkrant nog een campagne voor ‘Het beste speelgoed van Nederland’, samen met de speelgoedretailer Top1Toys.

Kidsweek - (Lekker door)lezen in de zomer
Kidsweek - (Lekker door)lezen in de zomer

Het Béste Speelgoed van Nederland

Het Béste Speelgoed van Nederland is een platform dat in kaart wil brengen wat het beste speelgoed is (verantwoord, veilig en kwalitatief) voor welke leeftijdcategorie. Het platform wil op basis van de criteria leeftijd, educatie, ontwikkeling en veiligheid advies uitbrengen over het verschillende speelgoed dat beschikbaar is. Volgens de initiatiefnemers zijn de gebruikers zelf hiervoor de beste raadgevers die samen met een vakjury het eindrapport uitbrengen.

Oplage van 420.000

Het platform legt uit dat de komende maanden twaalf geselecteerde basisscholen uit heel Nederland speelgoed testen in hun leeftijdscategorie. In augustus start Kidsweek een campagne in de weekkrant, met een oplage van 420.000 exemplaren, over Het Béste Speelgoed van Nederland.   

Lees ook: Beveiligingsexperts: 'Verwijder TikTok onmiddellijk'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in