Overslaan en naar de inhoud gaan

Ice Bucket Challenge is terug ALS Eyes Bucket Challenge

Coronacrisis leidt tot opvolger van wereldberoemde spel dat aandacht vroeg voor dodelijke spierziekte ALS.
Ice Bucket Challenge is terug met Eyes Bucket Challenge
Ice Bucket Challenge is terug met Eyes Bucket Challenge
Ice Bucket Challenge is terug met Eyes Bucket Challenge
Ice Bucket Challenge is terug met Eyes Bucket Challenge

Stichting ALS Nederland presenteert een opvolger van de wereldberoemde Ice Bucket Challenge: een nieuw Instagramfilter-game genaamd Eyes Bucket Challenge. De stichting legt uit dat deze challenge een AR-game is dat via Instagram gespeeld wordt. Doel van het spel is om zoveel mogelijk emmers water over een geanimeerde versie van jezelf te kieperen door met de ogen te knipperen. Spelers worden na afloop aangespoord om hun highscore te delen en anderen uit te dagen ook de challenge te spelen, zoals met de Ice Bucket. De uitdaging heeft als doel om opnieuw aandacht te vragen voor ALS en duidelijk te maken belang dat verder wetenschappelijk onderzoek naar de dodelijke spierziekte nodig is. 

related partner content for mobile comes here

Stichting ALS Nederland presenteert: De Eyes Bucket Challenge!

Gecancelde fondsenwervingsacties

Door de gevolgen van de coronacrisis zijn veel fondsenwervende acties en sportieve evenementen die financiën moesten ophalen voor onderzoek weggevallen. Volgens de stichting is de impact hiervan is groot: de inkomsten zijn drastisch afgenomen, terwijl het onderzoek dat nodig is wel verder door moet gaan.

Ice Bucket Challenge

De ‘Ice Bucket Challenge’ domineerde in 2014 het internet. Wie de uitdaging accepteerde, moest een emmer ijswater over zijn of haar hoofd gieten en/of een donatie doen ten behoeve van onderzoek naar ALS. Anno 2020 duurt de strijd tegen ALS nog steeds gevoerd. 

ALS-patiënten noodgedwongen sterspelers

Gorrit Jan Blonk, directeur-bestuurder van Stichting ALS Nederland over de nieuwe creatieve uitdaging: ‘Voor zover wij weten, zijn wij het eerste goede doel dat mensen via een filter op social media oproept in actie te komen. Een unieke manier waarmee we opnieuw aandacht vragen voor ALS. Veel ALS-patiënten zijn overigens noodgedwongen goed in de Eyes Bucket Challenge. Als gevolg van hun ziekte vallen spraakvermogen en spierkracht uit, waardoor communiceren via een oogbestuurde computer hun dagelijkse werkelijkheid is.’

De Eyes Bucket Challenge is te vinden via de zoekfunctie van Instagram Stories filters en onder het filtertab op het Instagramaccount van Stichting ALS Nederland. Meer informatie op de website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in