Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman verkoopt Lucht

De retailketen vroeg zich af waarvoor echt betaald moet worden bij eau de parfum en ontwikkelde goedkoop alternatief.
Zeeman verkoopt Lucht 
Zeeman verkoopt Lucht 
© Persuade
Zeeman verkoopt Lucht 
Zeeman verkoopt Lucht 
© Persuade

Na de trouwjurk- en de sneakercampagne komt Zeeman opnieuw met een statement. De retailketen presenteert een tweetal parfums onder de naam: Lucht. De reden hiervoor is dat de textielsuper zich verbaasde over de hoge prijzen die voor parfum worden betaald en vroeg zich af of dat wel nodig is. Om dat uit te zoeken heeft het merk zelf een eau de parfum ontwikkeld. 

related partner content for mobile comes here

De uitdaging volgens Zeeman: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs. Zeeman zegt gerenommeerde ‘neuzen’ ingeschakeld te hebben om samen een unieke geur te ontwikkelen. Er zijn twee varianten ontwikkeld die voor 4,99 verkocht worden in alle Zeeman-winkels en online. De bijbehorende campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade.

Zeeman verkoopt Lucht 

Eenvoudige marketing en verpakking

De prijs van Lucht is volgens Zeeman zo goedkoop omdat het de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. 

De retaildiscounter legt uit dat de kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20 procent parfumolie en het gebruik van de benodigde ingrediënten. Zeeman geeft aan dat bij de geuren van bekende merken het grootste deel van de verkoopprijs wordt bepaald door de kosten van verleiding. Tot die ‘temptation’ behoren de ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties en de verkoop via meerdere tussenschakels. Precies alles waarvan Zeeman stelt geen, of minder gebruik van te hebben gemaakt.

Zeeman verkoopt Lucht 
Zeeman verkoopt Lucht  Persuade

De Lucht-ampagne

De campagne loopt in de zes landen waar Zeeman actief is en trapte af met een PR-campagne en een pers event voor onder andere de beauty pers. De Lucht-campagne is te zien op buitenreclame en film: online, social media, bioscoop en tv. In de winkels komen displays met geurtesters voor het winkelend publiek. Voor meer achtergrondinformatie over de prijsopbouw heeft de winkelketen een website opgetuigd.

Lees ook: Zeeman volgt Louis Vuitton en lanceert tassenlijn voor fashionista's

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in