Overslaan en naar de inhoud gaan

Hotel L'Amour lanceert eerste campagne voor Kalverliefde

'Het is een product dat over een paar jaar de norm in de industrie wordt', zegt Aad Kuijper.
kalverliefde
'Eerst het kalf, dan wij', zo luidt het credo van Kalverliefde.
kalverliefde
'Eerst het kalf, dan wij', zo luidt het credo van Kalverliefde.

Met het thema 'Eerst het kalf, dan wij' brengt het nieuwe merk Kalverliefde zijn eerste reclamecampagne uit. Kalverliefde presenteert zich als melk van koeien 'die wél voor hun kalf mogen zorgen'. Dit in tegenstelling tot de normale praktijk, waarbij het kalf na de geboorte wordt weggehaald bij de moederkoe, aldus het merk.

related partner content for mobile comes here

Kalverliefde is in 2022 opgericht door Janina van der Drift, die na een carrière van bijna twaalf jaar bij Unilever besloot voor zichzelf te beginnen. Ze startte Kalverliefde uit de overtuiging dat elk dier moet kunnen opgroeien in de veilige omgeving van een moeder, ongeacht wat voor soort dier het is. Kalverliefde werkt sinds juni met Hotel L'Amour, de nieuwe campagne is het eerste resultaat van de samenwerking.

Van der Drift: 'Toen ik met mijn twee kinderen ging kijken op een boerderij en we de kalfjes wilden zien, zag ik dat ze niet bij de moederkoe stonden en bleek dat ze ook hier gescheiden van elkaar opgroeiden. Uiteindelijk is dat mijn inspiratiebron geweest om Kalverliefde te beginnen.'

De norm

Aad Kuijper, medeoprichter Hotel L'Amour: 'Ik heb Janina leren kennen toen we allebei voor Calvé Pindakaas werkten. Toen ze vertelde dat ze Kalverliefde had opgericht, twijfelde ik geen moment om me er met Hotel L’Amour voor in te zetten. Het is uiteindelijk een product dat over een paar jaar de norm in de industrie wordt. Daar ben ik van overtuigd.' 

Peter van Rij, creative director Hotel L'Amour, vult aan dat het mediabudget van Kalverliefde 'echt minimaal' is. 'Kalverliefde moet het voornamelijk hebben van free publicity. Wij werken dan ook met een start-up-tarief voor het merk.' 

Kalverliefde zit in roze pakken, komt van vier melkveebedrijven verspreid over Nederland en wordt verkocht bij zo'n 220 supermarkten.

De campagne wordt online en op de radio uitgerold, en is vanaf 1 december op televisie te zien.

Credits:
Bureau Hotel L’Amour
Kalverliefde Janina van der Drift
Productie Better Call Sol: Rogier Sol, Sophie Hendriks,
Dannee Pieters
Regie Roel Boorsma
D.O.P. Marc de Meijer
Focus Puller Eli van Cleef
Gaffer Denny Schoute
Belichter Maxime Pottuit
Belichter Nick Kucera
Production designer Jeroen Echter
Production assistant Danee Pieters
Prop Total Presentation
Edit Ronnie Editing
Online & grading Captcha
Sound Public Audio
Music Tom Tukker

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in