Overslaan en naar de inhoud gaan

Heel Nederland kleurt oranje dankzij multimediale campagne van Jumbo

In november start het WK 2022 in Qatar. Voor veel supermarkten een goede aanleiding om campagne te voeren. Maar, hoe pak je dat aan?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Heel Nederland kleurt oranje dankzij campagne van Jumbo
Heel Nederland kleurt oranje dankzij campagne van Jumbo

In november start het WK 2022 in Qatar. Voor veel supermarkten is de oranjekoorts een goede aanleiding om campagne te voeren. Maar, hoe pak je dat aan? Met Snollebollekes als aanvoerder, een speciale versie van het ultieme juichlied 'Links Rechts' als wapen én de juichcape als heldentenue, bracht Jumbo Supermarkten tijdens het EK 2021 heel Nederland in beweging.

Jumbo als supporter van de fans
Waar andere merken de sport sponsoren, werpt Jumbo zich op als supporter van de fans. Want de allerbeste fans ter wereld snakken na zeven jaar zonder EK of WK én een lockdown naar de sportzomer. En die fans kunnen wel wat support gebruiken. Met Snollebollekes als aanvoerder, een speciale versie van het ultieme juichlied ‘Links Rechts’ als wapen én de juichcape als heldentenue worden de superfans in de zomer van 2021 middels een creatieve multimediale campagne in beweging gebracht. 

Impactvolle multimediale kick off
De campagne is groots afgetrapt via verschillende kanalen van DPG Media. In het AD, zeven regionale dagbladen (waaronder Tubantia en Brabants Dagblad), Volkskrant, Trouw en het Parool zijn paginagrote advertenties geplaatst om de spaaractie voor de juichcape onder de aandacht te brengen. Dit gebeurde ook online via een niet te missen HPTO op NU.nl en ADR.

Na deze impactvolle kickoff zijn opnieuw 1/1 advertenties ingezet in de dagbladen en een vervolg HPTO op NU.nl en ADR. De digitale campagne is verder uitgebreid met Xtra Social, Native Posts en inzet van Brand Stories.

Heel Nederland kleurt oranje dankzij campagne van Jumbo

Online branded content middels EK formats

In de volgende fase van de campagne is via AD.nl branded content ingezet middels drie EK formats: de Jumbo superfan quiz waarin de kennis over Oranje centraal staat, een videoserie over de superfans van Oranje en een videoserie waarin men op zoek gaat naar dé Oranjestraat van Nederland. Samen met Qmusic zorgden we verder dat heel Nederland klaar was voor het EK met de Oranje Opfriscursus waarbij luisteraars kans maakten op het Jumbo superfan pakket.

Heel Nederland kleurt oranje dankzij campagne van Jumbo

Daarnaast zijn via onze partner RTL/ AD Alliance verschillende TV spots ingezet. Door deze brede multimediale inzet is Jumbo direct herkenbaar als hét merk van de Oranjefans. 

Fans krijgen plekje in campagne
De superfans die de juichcape aan hebben, worden vervolgens weer gebruikt in nieuwe campagne uitingen. Deze zijn uitvergroot in een speciale versie van de TV spot, op abri’s en via de eigen social kanalen van Jumbo. Deze social posts zijn vervolgens ook weer doorgeplaatst via Xtra Social en Brand Stories van DPG Media.

Benieuwd naar de resultaten? Lees verder op Grow!

Meer van dit soort inspiratie? Kijk snel op www.dpggrow.nl en volg DPG Grow op LinkedIn!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in