Overslaan en naar de inhoud gaan

Deutsche Telekom reageert op copycat-commercial: ‘Wij kenden de KPN-reclame met kat niet’

De kat Louis van KPN kreeg een Duitse evenknie. Volgens Deutsche Telekom berust dit op toeval.
Peter, de 'Duitse Louis'
Peter, de 'Duitse Louis'
Peter, de 'Duitse Louis'
Peter, de 'Duitse Louis'

Deutsche Telekom zegt dat zowel het creatief bureau Adam&Eve Berlin,  de regie en de productie de commercials met kat Louis van KPN niet kenden.

related partner content for mobile comes here

Deze week meldde Adformatie dat er grote overeenkomsten tussen de campagnes van de Nederlandse telecomaanbieder en zijn Duitse concurrent bestaan.

De Duitse commercials met de kat Peter hebben hetzelfde concept en zo nu en dan ook precies dezelfde elementen als de Nederlandse evenknie. Zie de vrienden van Peter door het kattenluikje binnen komen lopen.

Een woordvoerder van Deutsche Telekom laat desgevraagd weten dat dit op toeval berust. ‘Het vermenselijken van dieren is een wijdverbreid stijlmiddel en wordt vaak gebruikt in reclame’. Vooral katteninhoud is, zoals bekend, koning.’

Bovendien verschilt de enscenering in beide spots aanzienlijk, stelt de woordvoerder. ‘Terwijl bij KPN een menselijke kat gebruik maakt van home-entertainment aanbiedingen, wordt bij ons de kat pas menselijker door het mobiele telefooncontract.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in