Deutsche Telekom reageert op copycat-commercial: ‘Wij kenden de KPN-reclame met kat niet’
Deutsche Telekom zegt dat zowel het creatief bureau Adam&Eve Berlin, de regie en de productie de commercials met kat Louis van KPN niet kenden.
Deze week meldde Adformatie dat er grote overeenkomsten tussen de campagnes van de Nederlandse telecomaanbieder en zijn Duitse concurrent bestaan.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Duitse commercials met de kat Peter hebben hetzelfde concept en zo nu en dan ook precies dezelfde elementen als de Nederlandse evenknie. Zie de vrienden van Peter door het kattenluikje binnen komen lopen.
Een woordvoerder van Deutsche Telekom laat desgevraagd weten dat dit op toeval berust. ‘Het vermenselijken van dieren is een wijdverbreid stijlmiddel en wordt vaak gebruikt in reclame’. Vooral katteninhoud is, zoals bekend, koning.’
Bovendien verschilt de enscenering in beide spots aanzienlijk, stelt de woordvoerder. ‘Terwijl bij KPN een menselijke kat gebruik maakt van home-entertainment aanbiedingen, wordt bij ons de kat pas menselijker door het mobiele telefooncontract.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid