Overslaan en naar de inhoud gaan

Sir Martin Sorrell per direct weg bij WPP

Topman stapt op na de vertrouwenscrisis. Roberto Quarta, voorzitter van WPP, volgt hem tijdelijk op.
Miniatuurvoorbeeld
Sir Martin Sorrell
Miniatuurvoorbeeld
Sir Martin Sorrell

Martin Sorrell heeft zijn conclusies getrokken en is opgestapt als topman bij WPP. Begin april ontstond de crisis bij WPP, de grootste reclameholding ter wereld, toen het bestuur meldde een onderzoek in te stellen naar Sorrell na ‘aantijgingen over misbruik van bedrijfseigendommen en ongepast gedrag’. De Brit werd tot nadere order geschorst.

related partner content for mobile comes here

Roberto Quarta, chairman van WPP, volgt Sorrell tijdelijk op. Mark Read, ceo van Wunderman en WPP Digital, en Andrew Scott, WPP corporate development director en chief operating officer, Europe, assisteren Quarta. 

Sorrell blijft beschikbaar om te helpen met de transitie. 

Sorrell met pensioen

Het onderzoek van WPP naar de aantijgingen richting Sorrell is nu afgerond. Inhoudelijk gaat WPP daar niet verder op in, maar er lijkt verder geen grote materiële impact. 

In overeenstemming met zijn huidige arbeidsovereenkomst wordt Sorrell behandeld als 'gepensioneerd' bij het verlaten van WPP. 

Sorrell bouwde WPP in dertig jaar uit van bedrijf in plastic mandjes tot de grootste reclame- en communicatieholding ter wereld, met inmiddels meer dan 130.000 medewerkers wereldwijd.
 

Zie ook: Crisis WPP gaat dieper dan Sorrell

'Beste dat ik vertrek'

Sorrell laat weten zijn vertrek na 33 jaar te betreuren. 'Het is zo lang een passie, focus en bron van energie geweest. Maar ik denk dat het nu het beste is voor het bedrijf dat ik vertrek. Ik zal vooral de samenwerking met mensen wereldwijd missen en wil ze bedanken voor alles wat ze gedaan hebben en doen voor WPP. Ik laat het concern in goede handen achter.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in