Overslaan en naar de inhoud gaan

Miljardenverlies WPP door crisis

De dieprode cijfers hebben vooral te maken met grote afschrijvingen op de waarde van bezittingen van WPP.
WPP
De Amsterdamse campus van WWP op het Amsteldok.
WPP
De Amsterdamse campus van WWP op het Amsteldok.

Het Britse WPP, een van de grootste reclamebureaus ter wereld, heeft vorig jaar een miljardenverlies geleden omdat bedrijven vanwege de coronacrisis fors sneden in de budgetten voor marketing en advertenties. Het nettoverlies bedroeg 2,9 miljard pond, omgerekend 3,4 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De dieprode cijfers hebben vooral te maken met grote afschrijvingen op de waarde van bezittingen van WPP. In 2019 werd nog een winst behaald van 950 miljoen pond. De omzet nam met meer dan 9 procent af tot 12 miljard pond. Topman Mark Read sprak dan ook van een moeilijk jaar voor de onderneming, die werkt voor veel grote bedrijven, waaronder Unilever en Alibaba.

WPP ziet voor dit jaar wel verbetering, nu de economie aan het herstellen is van de coronacrisis. Er wordt door het bedrijf verwacht dat de omzet weer gaat stijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in