Overslaan en naar de inhoud gaan

Martin de Munnik: 'Meeste campagnes zijn likeable óf effectief; het gaat zelden samen'

Podcast Connect #016 met Martin de Munnik van Neurensics.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In deze 16e aflevering is Martin de Munnik, chief communications officer bij Neurensics, te gast. Hij gaat in op neuromarketing. Wat is het? Hoe effectief zijn de onderzoeksmethodes? En hoe zit het met de ethiek in dit vakgebied? 

related partner content for mobile comes here

Enkele quotes:

  • Mensen zijn hele slechte voorspellers van hun eigen toekomst. 
  • Commercials met boze of angstige mensen zijn een vaak gemaakte fout. Een MRI-scan is al bij 24 respondenten betrouwbaar en significant.
  • Er is geen wetenschappelijk bewijs dat likeability leidt tot sales. Likeability leidt waarschijnlijk wel tot een sterker merk.
  • Je moet eerst de propositie testen voordat je de campagne gaat testen. Welke proposite wordt het meest vertrouwd, begeerd. 
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in