Het promoten van een site is niet mijn gewoonte. Sterker nog, scepsis en cynisme zijn mij niet vreemd. Voor Zinfo.nl maak ik echter een uitzondering. Deze website biedt elke werkdag een aanvulling op het huidige nieuwsaanbod met nieuws over de dingen die wél goed gaan en informatie over onthaasten, zingeving en praktisch idealisme. Geen zweverig geitenwollensokkenpositivisme maar toegankelijk en modern en gericht op een brede doelgroep.
Recent onderzoek, wat door DirectResearch in opdracht van Zinfo.nl oprichter Robbert Zoon is uitgevoerd, toont aan dat een groot deel van de Nederlanders steeds minder waarde hecht aan materiële zaken en status en meer behoefte heeft aan positief nieuws, bewustwording, onthaasten en een beter milieu. De groei van magazines als Happinez en Ode en het aantal bezoekers van Zinfo.nl bevestigen dit.
Het betreft hierbij vooral de doelgroepen 'Cultural creatives' en 'Ongebonden spirituelen'; mensen die optimistisch en idealistisch zijn, politiek onafhankelijk, de intentie hebben om bewuster en duurzamer te gaan leven, aan wellness, yoga of meditatie doen, gericht zijn op harmonie en vertrouwen op hun intuïtie. Deze groep is volgens onderzoeksbureaus Wemar en Motivaction in omvang al groter dan de groep religieuze Nederlanders en door hun bestedingspatroon waardevol voor marketeers.
Zinfo.nl is een initiatief van burgerjournalist Robbert Zoon, die zijn eigen spaargeld gebruikt om dit mogelijk te maken. Zinfo wordt hierbij ondersteund door onder andere ilse media, Web-log.nl en het magazine Ode maar kan meer sponsors en adverteerders gebruiken. Dus marketeers, kijk snel eens wat Zinfo.nl voor jouw merk of product kan betekenen en steun dit initiatief!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!