Zalando sluit premium dochterwebshops Emeza en Kiomi, nauwelijks negen maanden na de lancering.
Beide webshops werden destijds in het leven geroepen omdat zeer luxe merken minder goed in de omgeving van Zalando zouden passen. In de webshop van Emeza kregen merken als DKNY en Calvin Klein een plek. Kiomi, het eigen luxemerk van Zalando kreeg om dezelfde reden een eigen webshop.
Tegen het Duitse vaktijdschrift TextilWirtschaft, verklaarde oprichter en directeur David Schneider dat de premium platforms binnenkort opgedoekt zullen worden. Als reden hiervoor geeft hij het feit dat het veel meer tijd kostte dan gedacht om de merken naar behoren te ontwikkelen.
Ook onvrede bij de berokken luxemerken, zou een rol hebben gespeeld. Zo stelt Schneider dat onder andere vanuit Hugo Boss grote ontevredenheid is geuit over de huidige presentatie.
Daarnaast wordt al enige tijd gespeculeerd over een mogelijke beursgang van Zalando. De reorganisatie, waarbij Zalando wordt teruggebracht tot het basismodel van één webshop, zou daarmee samenhangen. Tot nu toe wordt dit verhaal door Zalando ontkend, maar de sluiting van de premium webshops zal de geruchten alleen maar verder aanwakkeren.
De kleding van Kiomi zal in de toekomst via Zalando te koop zijn. De merken die via Emeza verkocht werden, zullen binnen de Zalando-webshop een premium omgeving krijgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!