YouTube gaat een samenwerking aan met Shopify. Webwinkels die draaien op Shopify-software, kunnen hun account koppelen aan YouTube. Daarna kunnen zij producten verkopen via YouTube. Dat melden de bedrijven.
Verkopen via YouTube
Shopify-gebruikers die hun webwinkel via een Google Channel-plug-in koppelen aan YouTube, kunnen producten uitlichten op hun YouTube-kanaal en bijbehorende content. De real time Shopify-synchronisatie van de voorraad werkt ook via deze kanalen. Zo ziet de consument direct of een product nog op voorraad is of niet.
In de Verenigde Staten kunnen consumenten voorgeschotelde producten direct afrekenen via de YouTube-app. Dat is in andere landen vooralsnog niet mogelijk.
De Shopify-integratie op YouTube is alleen te activeren door YouTube-kanalen die aan de eisen van Google voldoen.
Shopify sluit meer samenwerkingen
Voor Shopify is de integratie met YouTube de nieuwste samenwerking om webwinkels meer te laten verkopen. Eind juni sloot Shopify een samenwerking met Twitter, zodat webwinkels eenvoudiger producten kunnen verkopen via het sociale medium.
Adformatie publiceerde in juni een premiumartikel over een Nederlandse startup die Shopify-webwinkels helpt een hogere conversie te behalen via opt-in-messaging.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!