Dialoogmarketingbureau Yourzine gaat een strategisch partnership aan met Notificare, een mobile marketing platform waarmee marketeers notificaties kunnen versturen naar smartphones en tablets.
‘Mobile’ wordt als kanaal daarmee aan de omnichannel klantcontact strategieën toegevoegd die Yourzine ontwikkelt en implementeert voor haar opdrachtgevers.
Yourzine zegt een verschuiving van emailmarketing naar in-appmarketing te zien. Volgens Michiel van Riemsdijk, directeur van Yourzine is mobile nu echt volwassen geworden en is dit het moment om mee te gaan, de consument voelt namelijk de urgentie en er is genoeg draagvlak voor.
Praktisch
Yourzine was naar eigen zeggen opzoek naar een partij die snapt hoe de markt werkt en open stond voor een integrale oplossing in de campagne management systemen van Yourzine. Van Riemsdijk: ‘We wilden vanuit de omgeving die we toch al hadden toegang hebben tot mobile devices. We gebruiken vaak de campagne management oplossing van Selligent en met dit systeem hebben we Noticifare geinterfaced, dus geïntegreerd in die oplossing wat het direct toepasbaar maakt voor ons als bureau maar bovenal voor onze klanten.’
Verjaardagstaart
Wat de samenwerking voor klanten van Yourzine betekent, legt Van Riemsdijk uit in een paar voorbeelden. Klanten die de Albert Heijn binnenlopen, zouden recepten kunnen ontvangen met lokale aanbiedingen en iemand die bij de Hema een taart ophaalt kan een felicitatie ontvangen en een herinnering aan het kopen van versieringen. Maar ook niet-retailers, waarbij de omloopsnelheid misschien wat lager ligt, kunnen van de samenwerking profiteren. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan aan een pushnotificatie van een bank wanneer het vakantiegeld binnen is, met de vraag of je het naar je spaarrekening wil stortten.
Notificare
Andersom is de samenwerking ook voordelig voor klanten van Notificare, zo legt CEO Robert Leefmans uit: ‘Wij beheersen het kanaal mobiel goed, maar we hebben alle kanalen nodig, want de consument wil niet altijd berichten op mobiel ontvangen. Yourzine kan onze klanten helpen met advies over de campagnes, hoe je die integraal inzet, hoe je mobiel inzet.
Overweldigend
Indringend wordt de toepassing volgens beide heren niet. Het is volgens Leefmans dan ook de bedoeling dat klanten zelf aan de knoppen zitten. Zij kunnen door de gebruikersvoorwaarden in te vullen bijvoorbeeld aangeven wat ze wel en niet willen ontvangen en wanneer.
Ambitie
Op de vraag naar de ambitie van Yourzine antwoord van Riemsdijk ten slotte: ‘ik heb de ambitie om de Nederlandse retailmarkt een tikje te geven om mobile echt op een goede manier onderdeel te maken van het klantcontact. Niet als een losstaand ding, maar geïntegreerd van een centraal klantbeeld en vanuit een CRM-gedachte. Een app moet niet alleen gebruikt worden als verzendsysteem, maar moet een soort verbinding maken op een relevante manier. Voor mijn gevoel loopt de Nederlandse markt internationaal namelijk achter, kijk bijvoorbeeld naar wat Starbucks doet met cases uit Amerika.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!