Youfone aapt Tele2 na en noemt dat een ‘fris geluid’

De telecomprovider claimt het domein ‘absurdisme’. Maar dat had Tele2 al eerder gedaan.

Een ‘totale rebranding van het merk’, dat is het doel van de nieuwe campagne van lowbudget-telecommerk Youfone. De campagne ‘Wat You Wil’ (bureau: Natwerk) behelst naast twee televisiecommercials en diverse activaties, ook een nieuw logo en een nieuwe website. Youfone zegt te willen opvallen met een fris geluid en komt met een serie absurdistische commercials die zouden passen in de huidige tijdsgeest. Dit zijn de twee commercials.

Hoe fris het geluid dat Youfone laat horen daadwerkelijk is, is de (retorische) vraag. Een andere prijsvechter in de markt, Tele2, gooit het al een heel tijdje over de absurdistische boeg, overigens met een hogere production value. Zie bijvoorbeeld onderstaande Tele2-commercials.

In de reacties onder het bericht over de nieuwe campagne op adformatie.nl wordt veelal verbazing geuit over de look-alike-ness van de Youfone-commercials.

Nieuwe weg
Overigens gaat de rebranding volgens Youfone verder dan absurdistische commercials. In de omslag die Youfone doormaakt draait het niet langer om lage prijzen, maar om het gemak voor de gebruiker.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie