De markt van mobile phones is afgelopen jaar maar liefst 19% en met name de smartphone jaagt die groei aan.
Apple is met zijn Iphone de grote winnaar en Nokia weet niet van de groei te profiteren en lijkt de weg kwijt te zijn en heeft het laagste aandeel sinds 1997.
Nokia heeft de technische ontwikkelingen te laat weten te incorperen in zijn eigen bedrijfsvoering en heeft daarbij zowieso weinig innovatie laten zien.
De lessen van Apple en ook Samsung zijn simpel: keep on innovating en zorg voor een ijzersterk design, zo sterk dat het het merk "gestalt" geeft.
Nokia heeft nu een Chief uit de Windows stal gehaald, maar was Windows ook niet zo'n groot bedrijf dat te langzaam innoveert en niet zo sexy is.....
We zien Nokia zijn prijzen verlagen, daar waar Apple zijn prijzen hoog houdt en mooie winstmarges boekt.
Nokia moet technisch net zo hoogbegaafd als Apple worden en zijn eigen waanzinnige design kiezen, dat is dé overlevingskans. En dat in een hoog tempo.
Haalbaar of fictie????
Leo van Sister@merkcommissarissen.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!