Online consumenten blijven alleen kopen als ze hun spullen ook daadwerkelijk èn snel krijgen. Eénderde van de kopers kreeg vorig jaar zijn kerstinkopen te laat. Logistiek is immers ingewikkeld en krijgt bij de meeste webwinkels te weinig aandacht. Inschakelen van een goed bedrijf voor de bezorging is dan ook een strategische beslissing voor een webwinkel die wil overleven. Anders raakt het web de online shoppers weer kwijt aan de steen&cement winkels.
Veel winkels die online zijn gegaan, proberen trouwens actief hun online-klanten hun steen & cement-winkels in te krijgen. Supermarkten als The Kroger, Cincinnati en Giant Eagle geven virtuele coupons die omzet van de steen&cement-winkels verhogen. Doel van de acties is uiteraard de klantloyaliteit te verhogen, wat via webcontact alleen lastiger is. En vooral omdat de webwinkel veel weet van de webwinkelaar, kan hij de klant in de gewone winkel interessante aanbiedingen doen. Een trouwe klant verliezen, levert immers veel schade op. Volgens het Pareto-principe wordt zeventig procent van de omzet immers bij elkaar gewinkeld door nog niet éénderde van de consumenten.<#FONT SIZE=1>(progressive grocer, feb. 2000 / marketing direct, april 2000)<#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!