Web- en straatwinkelsynergie

Goederen worden steeds vaker thuis bezorgd omdat steeds meer mensen op het web winkelen. Povere bezorgsystemen van webwinkels drijven consumenten terug naar winkels van steen&cement. Maar ook als het bezorgen probleemloos verloopt, hopen webwinkels surfers naar hun winkel in de straat te lokken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online consumenten blijven alleen kopen als ze hun spullen ook daadwerkelijk èn snel krijgen. Eénderde van de kopers kreeg vorig jaar zijn kerstinkopen te laat. Logistiek is immers ingewikkeld en krijgt bij de meeste webwinkels te weinig aandacht. Inschakelen van een goed bedrijf voor de bezorging is dan ook een strategische beslissing voor een webwinkel die wil overleven. Anders raakt het web de online shoppers weer kwijt aan de steen&cement winkels.

Veel winkels die online zijn gegaan, proberen trouwens actief hun online-klanten hun steen & cement-winkels in te krijgen. Supermarkten als The Kroger, Cincinnati en Giant Eagle geven virtuele coupons die omzet van de steen&cement-winkels verhogen. Doel van de acties is uiteraard de klantloyaliteit te verhogen, wat via webcontact alleen lastiger is. En vooral omdat de webwinkel veel weet van de webwinkelaar, kan hij de klant in de gewone winkel interessante aanbiedingen doen. Een trouwe klant verliezen, levert immers veel schade op. Volgens het Pareto-principe wordt zeventig procent van de omzet immers bij elkaar gewinkeld door nog niet éénderde van de consumenten.<#FONT SIZE=1>(progressive grocer, feb. 2000 / marketing direct, april 2000)<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie