Het aantal verkochte tablets wereldwijd is toegenomen met bijna 70 procent in de laatste 12 maanden, daardoor is er geen twijfel meer over het bestaan dat mobiele devices desktops hebben ingehaald in termen van populariteit. Hoewel van dag tot dag het gedrag verschilt op mobiele devices is één van de meest populaire activiteiten het onderzoeken van producten en/of diensten.
Steeds meer klanten migreren naar tablets en andere mobiele devices voor het doen van onderzoek, het vergelijken en kopen van producten. Sterker nog, meer dan een derde van de bezoeken aan de top E-Commerce sites is afkomstig van een mobiel apparaat, volgens een recente studie van ComScore. Echter, een groot aantal retailers hebben nog niet gekozen om mobiel de hoogste prioriteit te geven. Hierbij de vijf meest voorkomende M-Commerce mythes ontkracht en waarom je mobile moet overwegen voor de toekomst:
Mythe # 1: De meeste consumenten verkiezen desktops / laptops om te winkelen
Shoppers gebruiken niet vaak meer één medium om producten te onderzoeken, te vergelijken of te kopen. Gerichte zoekopdrachten voor producten op smartphones is met 66 procent toegenomen, volgens het British Retail Consortium. Klanten kijken vaak – on the go - voor producten op hun mobiele devices en beslissen over een aankoop op een later tijdstip door middel van een ander apparaat, ook wel bekend als "multiscreening".
Omdat veel consumenten hun shop ervaring beginnen op een mobiel device, is het essentieel voor retailers om een mobiel vriendelijke ervaring mee te geven en dat informatie geraadpleegd kan worden via een geoptimaliseerde (responsive) website of mobiele app.
Mythe # 2: Mobiel winkelen is voor Generatie Y
Millennials of de leden van Generatie Y zijn tijdens de uitbraak van geavanceerde mobiele technologie gegroeid. Ze zijn het spelen van videogames, het dragen mobiele telefoons en het verzenden van e-mails gewend, al sinds een jonge leeftijd. Deze vroege interactie met technologie heeft tot een generatie vol tech-savvy volwassenen gezorgd. Echter, dit betekent niet dat mobiel winkelen alleen iets is voor millennials. Omdat de prijs van smartphones steeds meer gedaald is worden ook Generation X'ers (mensen geboren tussen 1965 en 1980) aangetrokken, worden daarnaast babyboomers (mensen geboren tussen 1946 en 1964) en oudere consumenten aangetrokken om tot mobiel winkelen over te gaan vanwege het gebruiksgemak. In feite, volgens een onderzoek van Motorola in 2013: de Holiday Shopping Study, gebruikt 73% van de Gen X'ers een mobiel device (smartphone/tablet) voor -shopping- gerelateerde activiteiten.
Mythe # 3: M-commerce is er alleen voor grote retailers
Ongeacht hoe groot uw bedrijf is, heb je een mobiele strategie nodig en moet je relevant zijn én blijven. Terwijl grotere retailers veel meer voordelen hebben ten opzichte van bedrijven in het MKB, blijft e-commerce het speelveld voor iedereen.
Mobiel winkelen is snel, gemakkelijk en handig voor de consument en bovendien altijd en overal. Amerikaans onderzoek van Juniper Research voorspelt mobiele transacties tot $ 3,2 biljoen in 2017, dit is een kans die niet mag worden genegeerd. Daarbij voorspeld Adobe Digital Index Study dat retailers met mobiel vriendelijke geoptimaliseerde websites en/of apps meer dan 20% van hun online verkoop van mobiele devices zal stijgen ten opzichte van 2013.
Als je niet over het budget beschikt om in het diepe te springen en mobile first te omarmen, begin dan op zijn minst met het optimaliseren van uw website en laat zien aan consumenten (en concurrenten) dat er is geïnvesteerd in het bijdragen aan een mobiel vriendelijke ervaring en het aanwezig zijn op mobiele devices. Om op die manier je vruchten te plukken van wat er komen gaat. Immers, het aantal mobiele transacties en de opbrengsten zullen naar verwachting $ 3,2 biljoen in 2017 bedragen.
Mythe # 4 : Een goede desktop website compenseert het ontbreken van een mobiele aanwezigheid
Iedereen die ooit een e-commerce desktop website op een mobiel apparaat heeft bezocht , weet dat de ervaring schrijnend is. Kleine knoppen en een uitgebreid checkout-proces zorgt voor een slechte gebruikerservaring op mobiele devices. Volgens recent onderzoek, verlaten twee derde van de shoppers hun online aankopen op mobiele devices als gevolg van slechte ervaringen met het winkelmandje/de kassa. Terwijl hetzelfde kassa proces goed zou kunnen werken op een desktop website, behoeft mobiel meer zorg.
Het toevoegen van credit card gegevens op een desktop website is eenvoudig, hetzelfde op een smartphone een heel gedoe. SeeWhy, een belangrijke speler in real-time e-commerce winkelwagentje herstel activiteiten, stelt dat alternatieve betalingsmogelijkheden zoals Paypal, Google Wallet en MasterCard MasterPass resulteerde in meer dan 100 % stijging van de conversie van de smartphone-gebruikers.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van de redenen waarom zelfs een uitzonderlijke goede desktop website een minstens even goede mobiele variant dient te hebben.
Kortom, twee derde van de online shoppers staken hun aankopen op mobiele devices als gevolg van slechte ervaringen.
Mythe # 5: Mobile is niet voor fysieke retailers – Clicks and Bricks
Denken als dit kan een fysieke retailer die decennia lang meedraait in één klap buiten spel zetten. Neem Oad als recent voorbeeld. Ongeacht hoe loyaal uw klanten zijn op dit moment, is het mobiele landschap het veranderende aankoopproces van klanten snel aan het veranderen. Een recente studie van Google blijkt dat 8 op de 10 consumenten smartphones gebruiken om in de winkel een aankoop beslissing te nemen, de omnichannel shopper. 82% van de shoppers maakt gebruik van zoekmachines voor product-onderzoek, en als uw winkel niet wordt weergegeven in de zoekresultaten, dan is de kans aanzienlijk dat u de conversie zal verliezen.
8 op de 10 consumenten gebruiken smartphones in de winkel om een aankoop beslissing te nemen.
Met M-commerce kan de consument overal winkelen op elk gewenst moment. Het creëren van een naadloze mobiel vriendelijke shopping ervaring van uw klanten zal vertrouwen winnen, en zal u helpen beter om te gaan met hen en de conversie aanzienlijke verbeteren. Zijn er m-commerce mythen dat je denkt dat ik hier heb gemist? Deel je gedachten in het veld hieronder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!