De programmagegevens blijven gehandhaafd, maar komen in een apart katern in het midden van het blad, op ander papier. Het hangt af van de lezerstesten, maar als die positief zijn ligt het vernieuwde magazine half april in de winkel, zegt hoofdredacteur John Lukken tegen VillaMedia.
Volgens Lukken, die vorig jaar Beau Monde verruilde voor Veronica Magazine, is het in een tijd waarin mensen steeds minder lineair tv-kijken logisch om te veranderen: 'Je kunt niet meer alleen afhankelijk zijn van je spoorboekje.'
De oplage van Veronica Magazine is de laatste jaren flink teruggelopen. De betaalde oplage lag een paar jaar geleden nog rond een miljoen. Nu gaat de teller richting 700.000. Dat geldt ook voor de andere tv-gidsen. Veronica Magazine presenteerde zich al veel langer als meer dan een tv-gids alleen. Lukken zet daar nu een volgende stap in. Het ontwerp en formaat veranderen bovendien. Ook wordt de koppeling tussen magazine en digitaal sterker.
Vorige week werd bekend dat Jossine Modderman (Viva) is aangetrokken als adjunct, en Hugo van Hout (Beau Monde) als art director. Beide functies zijn nieuw bij Veronica magazine. In juni verhuist de redactie van Hilversum naar het pand van nieuwe eigenaar SBS in Amsterdam.
Bron: Villamedia
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!