RTL XL is veranderd van een ‘catch up-platform’ naar een 'verzamelplek voor entertainment'. Met de vernieuwde strategie wil RTL XL zijn gebruikers centraal stellen en verbinden met elkaar, de RTL-sterren en zijn programma’s.
Handgeschreven lettertype
Visueel kenmerkt de nieuwe merkstijl zich door een handgeschreven lettertype, warme kleuren en menselijke interactie. Daarnaast is het design gebaseerd op de zenderkleuren van RTL, maar kan deze elke willekeurige kleur aannemen. Daardoor wordt de merkstijl naast responsive en adaptief, eenvoudig en verrassend.
‘In een constant veranderende markt moet je opvallen en de klant centraal zetten om door hen omarmd te worden’, stelt Robert Overweg, lead concept en innovatie bij Triple IT. ‘Je app of content moet een conversatiestarter zijn. Daarnaast moeten apps en merken hun eigen persoonlijkheid hebben. Als mens interacteer je namelijk liever met iets dat gevoel in zich heeft, dan met iets technisch.’
Volgens Patrick Klink, manager product & technology RTL Nederland, geeft RTL XL met het nieuwe design letterlijk de macht aan zijn consumenten. 'De gebruiker kan het design aanpassen aan zijn favoriete kleur en ook het videoaanbod volgt zijn persoonlijke voorkeuren. Hoe intensiever de kijker de app gebruikt, hoe persoonlijker zijn videoaanbod wordt.’
De huidige release is vanaf scratch opgebouwd om een zo fris mogelijke ervaring te bieden. De komende maanden wordt het nieuwe design verbeterd, aan de hand van gebruikerservaringen. Per 1 oktober is het nieuwe RTL XL in de lucht.
Credits
Verantwoordelijk voor realisatie: RTL Nederland, Triple IT en Wunder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!