'Unilever moet aan de B-merken'

Opmerkelijk verhaal in de Telegraaf van gisteren. De de secretaris van de Europese ondernemingsraad van Unilever, Sjaak van 't Wout, vindt dat Unilever B-merken moet gaan produceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarom? 'Om de groei erin te houden en werkgelegenheid in Europa te behouden zullen we behalve onze populaire A-merken ook goedkopere producten moeten gaan maken', aldus Van 't Wout.

Hij zegt dus dat de hele operatie waarbij Unilever van 1600 merken naar 400 merken is gegaan hartstikke fout is gegaan. Er moeten namelijk nieuwe (of oude) goedkopere merken bij.

'Deze nieuwe merken moeten natuurlijk wel Unilever-waardig zijn. Er is volgens mij absoluut een markt voor deze producten. Kijk maar eens naar de hoeveelheid BMW's en Mercedessen die bij de Aldi geparkeerd staan', aldus van 't Wout.

De Europese OR is absoluut niet tevreden over de gang van zaken bij Unilever. In een open brief aan de directie heeft de Duitse voorzitter Günther Baltes zelfs indirect gevraagd om het aftreden van topman Patrick Cescau.

'Er wordt bij het levensmiddelenconcern al jaren gesproken over groei, maar er wordt maar geen groei gerealiseerd.'

Volgens de OR wordt er te veel nadruk gelegd op kostenbesparingen en is er weinig aandacht meer voor merken, trends en consumenten.

Sinds Cescau eind februari topman werd, is de verstandhouding tussen de directie en de OR hollend achteruitgegaan.

De brief van Baltes komt op een slecht moment voor Cescau, omdat hij binnen zijn eigen raad van bestuur onder vuur is komen te liggen.

Unilever wilde niet inhoudelijk reageren op de open brief, wel wilde het concern kwijt dat het boven alles een A-merkproducent zal blijven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie