Typografische campagne ‘missing type' moet mensen aanmoedigen om bloed te doneren

Grote Engelse merken als Waterstones, Odeon en NotOnTheHighStreet.com doen met mee met de campagne voor bloed donatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe campagne voor het Engelse NHS Blood en Transport moet stimuleren om bloed te doneren.

De campagne ‘Missing Type’ laat door het hele land letters verdwijnen van merklogo&;s en straatbordjes om National Blood Week te steunen.  NHS wil hiermee aandacht trekken voor de nood voor bloeddonors van alle bloedgroepen.

Merken die meedoen zijn onder andere Waterstones, Odeon, NotOnThehighStreet.com en Green and Black’s.

Ook uitgever Trinity Mirror doet mee; het laat de letters A en O weg op de Daily Mail en doet hetzelfde voor regionale titels als Manchester Evening News en Liverpool Echo.

Ook burgers worden gevraagd mee te doen door de letters uit hun profielen en berichten op Twitter en Facebook te laten, en door foto’s te plaatsen van de deelnemende winkels en kranten met de hashtag .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie