Uitgeverij BBP (met onder andere van de titel Telecommerce Magazine) presenteerde gisteren bij Marketing3 het eerste nummer van Twinkle, vakblad voor webwinkeliers.
Twinkle verschijnt acht keer per jaar in een oplage van 8.000 exemplaren en heeft een omvang van minimaal 54 pagina's. Het magazine bevat tips, cases, ontwikkelingen en trends.
'Twinkle is een vakblad voor de branche en niet alleen voor een bepaald vakgebied', zegt uitgever Paul Petermeijer.
'Het is geen marketingvakblad, het is geen distributievakblad, het is geen juridisch vakblad, geen betalingsvakblad, maar dat zijn wel allemaal facetten die in Twinkle naar voren komen. Zelfs als je alle vakbladen over deze onderwerpen leest, ben je nog niet volledig op de hoogte van wat er in de thuiswinkelbranche speelt. Twinkle geeft acht keer per jaar kant-en-klare informatie, puur gericht op de thuiswinkelier.'
Hoofdredacteur van Twinkle is een oude bekende van me: Marieke Verdonk, ooit eindredacteur van Kluwer-titel Connect. Een titel die over CRM schreef, maar ter ziele ging toen de economische dip begon. Na wat omzwervingen is ze dus weer in de journalistiek terecht gekomen.
Ben benieuwd hoe het haar vergaat in de omgang met de branche-vereniging. Want een keer Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org is wel aardig, maar elke keer?.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!