Toyota begint nieuwe merkcampagne met korte films over Ireen Wüst en Chris Vos

Het automerk laat zijn ambities zien met wereldwijde campagne ‘start your impossible’

Meervoudig wereldkampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos vertellen het verhaal over hun weg naar de top in een nieuwe, Nederlandse campagne voor Toyota. Het automerk zendt de komende tijd twee korte films (lange versies van 1 minuut 40) uit met de boodschap ‘geeft nooit op, Start Your Impossible’.

Eerste automerk dat zowel Olympische als de Paralympische spelen sponsort
‘Start your impossible’ is de internationale campagne van het automerk rondom de Winterspelen. Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd zowel de Olympische als de Paralympische spelen sponsort. Daarnaast presenteert het merk zich met deze campagne als ‘human movement company’, wat betekent dat Toyota zich richt op mobiliteit van mensen in de breedste zin van het woord. Het bedrijf streeft naar een drempelvrije samenleving en ontwikkelt bijvoorbeeld ook allerlei oplossingen voor mensen met een fysieke beperking.

Nederlandse versie
Eind vorig jaar kwam het merk al met een meer algemene, internationale film: Mobility for all. Reclamebureau Etcetera geeft nu een lokale invulling aan de actie. Strategy director Job Koopman: ‘We kregen veel vrijheid om de grote internationale boodschap te vertalen naar een Nederlandse campagne. We willen mensen inspireren het onmogelijke mogelijk te maken met korte documentaires.’

Hij was een jaar geleden al bezig met de selectie van sporters voor de films. Het resultaat zijn twee emotionele portretten. Koopman: ‘Ik hoop dat het films zijn geworden die mensen raken en inspireren om zichzelf uit te dagen.’

Wilskracht
De film over Ireen Wüst is maandagavond voor het eerst uitgezonden vlak voor de talkshow van Eva Jinek. In het programma werd vervolgens aandacht besteed aan de 19-jarige Chris Vos. Als 5-jarig jongetje raakte zijn rechtbeen verlamd door een tragisch ongeval. Dankzij zijn doorzettingsvermogen en wilskracht werd hij Paralympisch snowboarder, terwijl veel mensen dachten dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Zijn wilskracht om het onmogelijke mogelijk te maken sluit aan bij Toyota's visie dat iedereen zich vrij moet kunnen bewegen.

In de video over Ireen Wüst zie je hoe zij zich inzet om voor de vierde keer op rij thuis te komen met goud. Wüst zegt in haar film: ‘Als klein meisje droomde ik ervan een keer Olympisch kampioen te worden. Ik denk niet in beperkingen, maar in dromen. Niets is onmogelijk.’

Credits:
Opdrachtgever: Louwman & Parqui B.V.
General Manager Marketing & Communicatie: Willem Verschuur
Marketing & Communicatie Manager: Martijn van de Ven
Campagnemanagers: Nicole Groeneveld, John de Wit
Manager Press & Public Affairs: Guido Roozekrans
Reclamebureau: ETCETERA. RED URBAN, DAYBREAK
Creative Director: Ben Imhoff
Art director: Maarten Reynen
Senior copywriter: Michiel Otting
Business Director: Martin Stiemer
Producer: Marcella Beekman, Remko Esser
Strategy partner: Frank Huiberts
Strategy director: Job Koopman
Design: Lynnet Wams
Productiemaatschappij: KAAPS B.V.
Regisseur: Eelco de Winter
DOP: Frank Borghstijn
Cameraman: Ward Brandsma & Karel Schepp & Olaf Tijhuis
Producer: Anne Lieve Steendijk
Geluid: Erik Thomassen, Sound: KLEVR: Alan van Ramshorst & Lennart Kleinen
Drone operator & cam pilot: Marvin Dechene, Daan Hartge
Grading: Karel Schepp, Gaffer: Joris Luchtigheid, Best boy: Sean Vogel & Matthijs Kardoes,
Assistent licht: Rick van Oers, Grip: Nick van Galen, Visagie: Annelies Bastemeijer, P.A.: Julie dekker & Nathalie Tangkau
Contentproductie: Helden Media
Directeur: Barbara Barend
Partner, creative & strategy: Arne Mosselman
Producer: Richard Jansen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie